Joo, tuolla sainkin sen asentumaan oikeaan paikkaan.
Muuten kaikki toimii, mutta ongelmia on nyt wlanin kanssa. Se ottaa ytheyttä hienosti salaamattomiin verkkoihin, mutta ei WEP-salattuun. Se löytää minun verkon, mutta signaali on 0%, vaikka tukiasema on tuossa vieressä.
Aikaisemmin Ubuntu 6.04:ssa minulla on tuon kortin kanssa ongelmia ja silloin se ei toiminut lainkaan. Kone on Fujitsu Siemensin läppäri mallia L1300 ja langattoman kortin tyyppi on Intersil Corporation ISL3886 [Prism Javelin/Prism Xbow].
Gutsyn Ylläpito-valikosta löytyi ohjelma Rajoitettujen ajureiden hallinta ja ajattelin, josko sillä löytäisi tuolle toimivan ajurin. Ohjelma ei jostain syystä käynnisty. Se aloittaa käynnistyksen, mutta mikään ei aukea.
Millähän tuon langattoman kortin saisi toimimaan?
Edit: Sain langattoman verkkokortin yhdistymään omaan tukiasemaan, vaikka salaus onkin päällä. Ongelmaksi näemmä muodostui verkon nimen salaus. Tukiasemassa olen asettanut SSID broadcastingin pois päältä, ettei asema huhuile nimeään ympäristöön. Kun pistin verkon nimen näkyväksi, sai Ubuntukin siihen yhteyden.
Minulla on tukiasemassa salaus ja lisäksi olen määrittänyt sinne oman kottalouden koneiden mac-osoitteet ja vain ne pääsevät sisään. Mutta tietysti olisi hyvä jos tuon nimenkin pystyisi vielä salaamaan.