Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa  (Luettu 5139 kertaa)

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« : 22.09.07 - klo:16.12 »
Eli Ongelmani on seuraavanlainen:
Kun Yritän Asentaa Windowsia minun toiseen tietokoneeseeni, asennus sujuu siihen asti ihan ongelmitta, kunnes tulee eteen laiteasennus, jossa siis asennetaan laitteet, ja sitten kun on laitteiden asennus loppupäässä, niin kone yksinkertaisesti vain simahtaa, eli käynnistyy odottamatta uudelleen, mutta välillä taas tulee bluescreen, jossa tulee seuraavanlainen virheilmoitus: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR, ja tässä samalla liitän tähän linkin kuvaan, josta näkyy kyseisen bluescreenin antamat tekniset tiedot: http://allyoucanupload.webshots.com/v/2000204145366811507

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #1 : 22.09.07 - klo:18.26 »
Mulla oli joskus kanssa tuollaista ongelmaa.

Se johtui ilmeisesti siitä, että XP:n asennus ei osannut tutkia kovalevyjä, koska niissä oli Linuxin tiedostojärjestelmää käyttäviä osioita.

Jos kokeilisit vaikka eri kovalevyllä?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #2 : 23.09.07 - klo:15.06 »
Minulla on asennus toiminut vaikka ollut ext3-tiedostojärjestelmää kovolla.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #3 : 23.09.07 - klo:18.14 »
Minulla on asennus toiminut vaikka ollut ext3-tiedostojärjestelmää kovolla.
Kyllä se mullakin joskus toimii, välillä vaan jäätää siinä tietyssä kohdassa.
Riippuu jostain kuun asennoista varmaaan sitten ;D
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Credo

  • Vieras
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #4 : 24.09.07 - klo:16.28 »
Samantapaisia ongelmia oli itellä kans joskus,Windowssia asennellessa.Välillä ei jotain tiedostoa löytynytkään levyltä.En tiedä,mutta itellä jatku asennus taas,kun olin näyttänyt levylle Tiskiainetta ja vettä.Nyt ainakin tiedän,että kannattaa tsekata aina levyjen pinnat,ennen kuin puskee mihinkään koneeseen.Pelkkä puhaltaminen ei aina auta :)

tupu

  • Vieras
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #5 : 02.10.07 - klo:19.29 »
minulla taas opensusen jälkeen ei edes xubuntu asentunu joten oli pakko asentaa xp, mutta kovolle jäi kuitenki joku 1mb osio jossa on noita susen tiedostoi... en tiedä sen enempää niistä tai siitä miks niitä ei voi poistaa :-\

Kert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #6 : 16.10.07 - klo:09.49 »
Taalla olisi kans ongelmia XP-n asennuksen kanssa...
Mulla on kovalevylla asennettuna Ubuntu 7.10. Nyt ajattelin asentaa XP-n ubuntun rinnalle kakksjarjestelmaksi.
Mutta yllatys yllatys.. Windowsin asennus heittaa BSOD-ia silloin kun se alussa tutkii laitteta...

Eli mista kannattaisi lahtea etsimaan vikaa?

Kert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #7 : 16.10.07 - klo:16.35 »
kokeilin tehä Gparted ojelmalla ntfs-osion, mutta ei vaikuttanut mitenkään.. Tai sitten en vaan osaa.   :-[
Kovo on sATA mallia. Vanhalle pATA levylle windows kyllä asentuu, vaikka siellä oli myös linux asennettuna.
Sitten tein sellaisen että asensin sinne pATA levylle windowsin ja menin katsomaan että tunnistaako se toisen levyn. Mutta eihän siellä näkynyt koko levyä.
Linux kyllä asentuu sinne sATA levylle.. eli kovo ei ole rikki.

Voisko joku ihan rautalankasta vääntää, että miten sillä GParted ohjelmalla tehdään se ntfs-osio jotta windows tunnistaisi sen oikein? Ei haittaa jos linux menee samalla, koska varmuuskopiot on tehty ja ajattelin muutenki kohta asentaa Ubuntu 7.10 uudestaan kunhan se tulee virallisesti ulos.
« Viimeksi muokattu: 16.10.07 - klo:16.41 kirjoittanut Kert »

Kert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Ongelmia Windows XP Asennuksen kanssa
« Vastaus #8 : 16.10.07 - klo:20.38 »
Tjooh, sATA ajuri puuttui.
Tein tämän ohjeen avulla XP levyn joka sisältää sATA ajurit, ja nyt lähti latamaan :)
Mutta kiitos avusta   :)