Kirjoittaja Aihe: Kiinteä ip ongelma!  (Luettu 5009 kertaa)

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Kiinteä ip ongelma!
« : 20.06.07 - klo:18.53 »
Elikkäs mulla on kiintee ip serverissäni ja olen asettanut sen serverille ja se käyttää sitä nyt. Mutta en pääse enään servuun käsiksi toisella koneella. Se vaan lataa ja lataa sivua eikä mitään tapahdu. Mistäköhän vois johtua?

Linux user #460798

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #1 : 20.06.07 - klo:18.56 »
Elikkäs mulla on kiintee ip serverissäni ja olen asettanut sen serverille ja se käyttää sitä nyt. Mutta en pääse enään servuun käsiksi toisella koneella. Se vaan lataa ja lataa sivua eikä mitään tapahdu. Mistäköhän vois johtua?

Kerro ensin, mikä palvelin ja mitä sivua... onko sulla webbiserveri, tulostuspalvelin, tiedostopalvelin, ssh, ftp vai mikä siellä?

Estääkö palomuuri sisäänpääsyn?

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #2 : 20.06.07 - klo:19.11 »
Elikkäs mulla on kiintee ip serverissäni ja olen asettanut sen serverille ja se käyttää sitä nyt. Mutta en pääse enään servuun käsiksi toisella koneella. Se vaan lataa ja lataa sivua eikä mitään tapahdu. Mistäköhän vois johtua?

Kerro ensin, mikä palvelin ja mitä sivua... onko sulla webbiserveri, tulostuspalvelin, tiedostopalvelin, ssh, ftp vai mikä siellä?

Estääkö palomuuri sisäänpääsyn?

Joo olin just tulossa lisäilemään tähän kun huomasin, että viestini jäi lyhyeksi.

Elikkäs mulla on siellä webserveri eli apache2 sit on ssh ja sftp palvelin. Palomuurin ei pitäisi estää kun ei se ennenkään ole estäny. Ja jos otan pois kiinteän ip:n niin sit pääsee palvelimelle käsiksi.

Linux user #460798

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #3 : 20.06.07 - klo:19.20 »
Elikkäs mulla on kiintee ip serverissäni ja olen asettanut sen serverille ja se käyttää sitä nyt. Mutta en pääse enään servuun käsiksi toisella koneella. Se vaan lataa ja lataa sivua eikä mitään tapahdu. Mistäköhän vois johtua?

Kerro ensin, mikä palvelin ja mitä sivua... onko sulla webbiserveri, tulostuspalvelin, tiedostopalvelin, ssh, ftp vai mikä siellä?

Estääkö palomuuri sisäänpääsyn?

Joo olin just tulossa lisäilemään tähän kun huomasin, että viestini jäi lyhyeksi.

Elikkäs mulla on siellä webserveri eli apache2 sit on ssh ja sftp palvelin. Palomuurin ei pitäisi estää kun ei se ennenkään ole estäny. Ja jos otan pois kiinteän ip:n niin sit pääsee palvelimelle käsiksi.

ja kaikki nuo ovat tukossa?

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #4 : 20.06.07 - klo:19.26 »
Kyllä, mikään ei toiminu. Mutta nyt tajusin kokeilla servukoneella että pääsekö sillä käsiksi esimerkiksi tekemilleni sivuille, ja sillähän pääs. Eli ei pääse kuin serveri koneella. Tai voithan sinä tai joku muu kokeilla, että toimiiko nämä sivut esim. http://kahva.dy.fi .

Linux user #460798

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #5 : 20.06.07 - klo:20.07 »
Kyllä, mikään ei toiminu. Mutta nyt tajusin kokeilla servukoneella että pääsekö sillä käsiksi esimerkiksi tekemilleni sivuille, ja sillähän pääs. Eli ei pääse kuin serveri koneella. Tai voithan sinä tai joku muu kokeilla, että toimiiko nämä sivut esim. http://kahva.dy.fi .

Ei pääse. Onko sulle välissä joku reititin, jonne olet unohtanut päivittää tuon porttiforwardauksen?

fingerling

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 200
  • Linux user #460757
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #6 : 20.06.07 - klo:20.11 »
jos siinä on joku dns vika. kokeile ip:tä pelkästään.
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #7 : 20.06.07 - klo:20.15 »
jos siinä on joku dns vika. kokeile ip:tä pelkästään.

Enkös mä sanonu tossa aikasemmin, että toimii ilman kiinteää ip:tä. Eli jossain on vikaa, mut missä?  ???

Linux user #460798

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #8 : 20.06.07 - klo:20.18 »
jos siinä on joku dns vika. kokeile ip:tä pelkästään.

Enkös mä sanonu tossa aikasemmin, että toimii ilman kiinteää ip:tä. Eli jossain on vikaa, mut missä?  ???

Onko sun systeemisi päivittänyt kiinteän IP:n tuonne dy.fi -palveluun? Pääsetkö sisään toisesta koneestasi pistämällä IP-osoitteen webbiselaimeen? Onko sulla joku linksys palomuuri/reititin tms mötikkä verkon jakamiseen siinä välissä?
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:20.20 kirjoittanut MikkoJP »

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #9 : 20.06.07 - klo:20.24 »
Onko sun systeemisi päivittänyt kiinteän IP:n tuonne dy.fi -palveluun? Pääsetkö sisään toisesta koneestasi pistämällä IP-osoitteen webbiselaimeen? Onko sulla joku linksys palomuuri/reititin tms mötikkä verkon jakamiseen siinä välissä?


On päivittäny. En pääse jos laitan pelkän ip:n toiseen koneeseen. Siinä välissä on zyxel presting 660h-61 ADSL purkki. Pitäiskö sieltä asetuksista jotain muuttaa?

Linux user #460798

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #10 : 20.06.07 - klo:20.25 »
Onko sun systeemisi päivittänyt kiinteän IP:n tuonne dy.fi -palveluun? Pääsetkö sisään toisesta koneestasi pistämällä IP-osoitteen webbiselaimeen? Onko sulla joku linksys palomuuri/reititin tms mötikkä verkon jakamiseen siinä välissä?


On päivittäny. En pääse jos laitan pelkän ip:n toiseen koneeseen. Siinä välissä on zyxel presting 660h-61 ADSL purkki. Pitäiskö sieltä asetuksista jotain muuttaa?

Ainakin mun linksys-purkissa pitää ilmoittaa mihin ip-osoitteeseen se välittää ulkoa tulevat yhteydet.

edit.: ks. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:20.32 kirjoittanut MikkoJP »

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #11 : 20.06.07 - klo:20.55 »
Onko sun systeemisi päivittänyt kiinteän IP:n tuonne dy.fi -palveluun? Pääsetkö sisään toisesta koneestasi pistämällä IP-osoitteen webbiselaimeen? Onko sulla joku linksys palomuuri/reititin tms mötikkä verkon jakamiseen siinä välissä?


On päivittäny. En pääse jos laitan pelkän ip:n toiseen koneeseen. Siinä välissä on zyxel presting 660h-61 ADSL purkki. Pitäiskö sieltä asetuksista jotain muuttaa?

Ainakin mun linksys-purkissa pitää ilmoittaa mihin ip-osoitteeseen se välittää ulkoa tulevat yhteydet.

edit.: ks. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719

Niin siis minne sinne se ip pitäisi laittaa?

Linux user #460798

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #12 : 20.06.07 - klo:21.05 »
Niin siis minne sinne se ip pitäisi laittaa?

En tiedä, kun ei mulla ole tuota purkkia  ;D  Enkä mä muutenkaan tiedä asiasta mitään, kunhan kyselen  8)

Eiköhän siellä ole joku port forward -valinta. Esim. porttiin 80 tuleva liikenne ohjataan koneelle x (antamasi IP-osoite).


Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #13 : 20.06.07 - klo:21.48 »
Enpäs oikein tiedä, en saanu mitenkään. :(

Linux user #460798

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #14 : 20.06.07 - klo:23.05 »
Onko sinulla siis palvelin kotiverkossa NATin takana?

Toisin sanoen, mikä on palvelimen IP osoite (se minkä kone itse kertoo).

Tai siis laita se osoite näkyviin muotoa:
192.155.xx.xxx

Eli elä kaikkia numeroita paljasta. Vaikka 2 ensimmäistä sarjaa.

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #15 : 20.06.07 - klo:23.10 »
Onko sinulla siis palvelin kotiverkossa NATin takana?

Toisin sanoen, mikä on palvelimen IP osoite (se minkä kone itse kertoo).

Tai siis laita se osoite näkyviin muotoa:
192.155.xx.xxx

Eli elä kaikkia numeroita paljasta. Vaikka 2 ensimmäistä sarjaa.

Siis kone kertoi ihan sen osoitteen minkä olin määritellyt sille eli, 217.119.xx.xxx. Palvelin ei ollut aluksi NATin takana, sitten pistin ja koitin sillä saada toimimaan mutta en osannut.

Linux user #460798

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #16 : 20.06.07 - klo:23.25 »
Onko sinulla siis palvelin kotiverkossa NATin takana?

Toisin sanoen, mikä on palvelimen IP osoite (se minkä kone itse kertoo).

Tai siis laita se osoite näkyviin muotoa:
192.155.xx.xxx

Eli elä kaikkia numeroita paljasta. Vaikka 2 ensimmäistä sarjaa.

Siis kone kertoi ihan sen osoitteen minkä olin määritellyt sille eli, 217.119.xx.xxx. Palvelin ei ollut aluksi NATin takana, sitten pistin ja koitin sillä saada toimimaan mutta en osannut.

eikös pitäisi käyttää 192.168.xxx.xxx -osoitteita?? Vai onko palveluntarjoojasi antanut tuon staattisen osoitteen?
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:23.27 kirjoittanut MikkoJP »

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #17 : 20.06.07 - klo:23.28 »
Eli elä kaikkia numeroita paljasta. Vaikka 2 ensimmäistä sarjaa.

Onkos tuolla mitään väliä kun osoitekin oli jo täällä (vaikkei vielä toimikaan)...?

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Vs: Kiinteä ip ongelma!
« Vastaus #18 : 21.06.07 - klo:09.56 »
Ihan vain, ettei yllytetä muita harjoittamaan DoSia.

Mielestäni paras tapa olisi laittaa purkki nattaavaksi, ja ohjata ulkoa tietyt portit palvelimeen.