Jep ongelma ois siis otsikon kaltainen, eli pitäis saada DVD:n kannet Gimpillä tehtyä / avattua olemassaoleva kansikuva DVD-pohjaan. Haulla koitin ensin, mutta en löytänyt oikein tähän sopivaa ketjua enkä viittinyt tätä minkätahansa gimp ongelman jatkeeksikaan kirjottaa. Seuraavassa kuitenkin hieman taustatietoja:
1. Ubuntu Breezy 5.10 32bit ( Suomenkielisenä, mikäli merkitystä)
2. Gimp 2.2.8 (Suomenkielisenä tämäkin, kuten käyttöjärjestelmä itse)
Lähdin liikkeelle latvasta tyveä kohden, eli ennen DVD:n kannen sovittelupohjaa laitoin 3d-kansipuolen kuntoon (tai luulin laittaneeni). Etenin
näiden ohjeiden mukaisesti ja kopioin mainitun python koodin kotihakemistossa hakemistoon .gimp-2.2/plug-ins/ (ohjeissa tosin mainittiin .gimp2.2 ilman viivaa, mutta tuskinpa tuota tarkoitus on itse tehdä, joten...)
No törmäsin netissä googlella mainintoihin joissa sanottiin että Gimpissä voisi käyttää Photoshopin / Illustratorin Templateseja ja pienen haun jälkeen päädyin tuonne =>
klik. Tuosta osoitteesta latasin koneelle otsikon "packaking options" alta Booklet DVD Boxin, eli tiedoston dvd-booklet.eps. Tämän tiedoston puolestani kopioin kotikansiossa hakemistoon .gimp-2.2/templates ja myönnettävä on, että ei ole tietoa miten tämä tarkalleenottaen tulisi tehdä, eikä ole kokemusta tällaisesta.
No kuitenkin tämänjälkeen Gimpin käynnistys ja Tiedosto => Uusi ja malleista en löydä mitään DVD:hen viittaavaa (tämä toisaalta ei ollut suuri yllätys kun ominpäin kokeilin). Kun avaan Gimpiin kuvan tarkoituksena testata 3d-kansi ominaisuutta, saan huomata, ettei Pyhthon Fu valikossa olekkaan DVD Cover vaihtoehtoa kuten ohjeissa mainitaan. Kokeilin varmuudeksi jopa boottausta ja uudestaan testausta, mutta sama lopputulos.
Eli kysymys kuuluukin. Miten tuon homman saisi toimimaan ja mitä tein väärin? Voiko noita Photoshop / Illustrator templateseja edes käyttää tuollatavoin, entä tuo 3d juttu jonka tein ohjeiden mukaisesti ( poikkeuksena se että kansionimessä pieni ero, minkä itse tulkitsin että täytyy tehdä noin).