Kirjoittaja Aihe: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?  (Luettu 3248 kertaa)

casella

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Kertokaahan gurut, kannattaako Dapperi päivittää Feistyyn, vai saavuttaako puhtaalla asennuksella vakaamman lopputuloksen? Olen lisäillyt lähteisiin jonkin verran epämääräisiä tahoja nettivinkkien perusteella, mutta kovin paljoa en ole säätänyt.

Marque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #1 : 19.04.07 - klo:17.12 »
mietin tässä ihan samaa... pitääkö (ja miten) ottaa kopiot kaikesta, vai torpata 7.04 6.10 päälle? Jahka se ilmestyy (?) päivitysten hallintaan...

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #2 : 19.04.07 - klo:17.38 »
Olen lisäillyt lähteisiin jonkin verran epämääräisiä tahoja nettivinkkien perusteella, mutta kovin paljoa en ole säätänyt.
Versiopäivitys:
1. # kommentoi pois ensin muut kuin viralliset pakettilähteet sources.list-tiedostosta,
muuta esim. sanat edgy (vanha) > feisty (uusi).

Ensin päivitetään virallisista paketttilähteistä, sitten muut. Päivitys onnistui komentorivillä, välillä tuli kysymys, että säilytetäänkö alkuperäinen asetus vai korvataanko uudella. Osa asetuksista säilyy, tekipä asennuksen kummalla tavalla tahansa, mikäli home on omalla osiolla.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

juyli

  • Vieras
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #3 : 19.04.07 - klo:18.11 »
kannattaako Dapperi päivittää Feistyyn, vai saavuttaako puhtaalla asennuksella vakaamman lopputuloksen?

Väärä otsikko! Ubuntu 6.10 on Edgy, ja Dapper taas versio 6.06.
Oma Edgy päivitys onnistui vaivatta palstalla tarjottujen ohjeinen mukaan update-manager:in avulla.
Koska itselläni oli pientä probleemaan Dapper -> Edgy -päivityksen kanssa, en ota kantaa päivityksestä
Dapper -> Feisty.
Varmaa kuitenkin on, että Dapper on joskus päivitettävä.

casella

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #4 : 19.04.07 - klo:21.51 »
Väärä otsikko! Ubuntu 6.10 on Edgy, ja Dapper taas versio 6.06.

Kirjoitusviba, Edgyä tarkoitin :)

Päädyin nyt kuitenkin päivitykseen. Päivitys kaatui parin tunnin ruksutuksen jälkeen kahden minuutin kohdalle, mutta komentoriviltä asian sai korjattua.

peran

  • Vieras
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #5 : 19.04.07 - klo:21.58 »
Miltäs update-manager:lla päivittämisen tulisi näyttää, mulla kun tässä koneessa on hiirenkursori pyöritellyt puoli tuntia 'tiimalasia' muuten ikkuna on täysin tyhjä l. ei päivitä ikkunaa.

Pitäiskös kokeilla perinteistä sourceslistin muutosta?

Edit - siis näkyy vain ikkunan kontrollit (ikkunan suurennos kokoruutuun, ohjelman lopetus ja ikkunan minimointi palkkiin) ja otsikot Ohjelmapäivitykset.
« Viimeksi muokattu: 19.04.07 - klo:22.00 kirjoittanut peran »

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #6 : 19.04.07 - klo:22.35 »
 Minulla on Edgyssä [ohjelmapäivitykset] ollut jo vähän aikaa ylimmäisenä.

 Uusi jakelujulkaisu " 7.04" on saatavilla ( tämänjälkeen nappi päivitä ) vaan enpä vielä ole.   ;)

 Mutta käy ilmeisesti ihan tuostakin.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Astardot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 142
    • Profiili
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #7 : 19.04.07 - klo:22.37 »
Itse päivitin 6.10 päälle ja hyvin toimii..

Mitään ei ole tarvinnut säätää päivityksen jälkeen :P

Yleensä olen tehnyt puhtaan asennuksen koska järjestelmä on mennyt rikki.. mutta nyt täytyi vain odotella hieman ja toimiva järjestelmä ihan tuli :)

casella

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #8 : 19.04.07 - klo:22.38 »
Minulla on Edgyssä [ohjelmapäivitykset] ollut jo vähän aikaa ylimmäisenä.
 Uusi jakelujulkaisu " 7.04" on saatavilla ( tämänjälkeen nappi päivitä ) vaan enpä vielä ole.   ;)

Mulla ei näkynyt suomenkielisellä käyttäjällä, mutta kun vaihdoin kielen englantiin ja tein uuden tilin, päivitys löytyi. Liittyisikö jotenkin kieliversioihin? (Ei toki pitäisi liittyä.)

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: 6.10:n päivittäminen vai puhdas asennus 7.04:een?
« Vastaus #9 : 19.04.07 - klo:23.13 »

 Ei varmaankaan liity sillä tässä koneessa on suomenkielinen Edgy, no tuolla toisessa sama litania lontooksi ja kolmannella
 koneella onkin Drapper  & pysyykin ei ole mitään tarvetta sitä päivittää.
 Toisen näistä 6.10 koneista jossainvaiheessa kyllä päivitän.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04