Kirjoittaja Aihe: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti  (Luettu 2125 kertaa)

Ilkka

  • Vieras
ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« : 14.03.07 - klo:21.53 »
Miten asennan ndiswrapperille  windows ajurin. ndiswrapper on asennettu synapticilla ja ajuri imuroitu linksysin sivuilta ??
ois kiva saaha tämä wlan toimimaan feistyssäkin, niin ei tarviis windowsia käyttää.

Täytyykö asentaa muita ohjelmapaketteja ? javascript:void(0);

Feisty toimii muuten ilman ongelmia.javascript:void(0);

peran

  • Vieras
Vs: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« Vastaus #1 : 14.03.07 - klo:22.43 »
Sen asentaminen on kaikkein helpointa GUI:n avulla.

Asennappas paketti jotain ndisgtk - tai sinne päin, löydät paketin hakemalla synaptic:lla ndis:llä.

Sen jälkeen tulee valikkoon Järjestelmä->Ylläpito->Windows Wireless Drivers, jonka valitsemalla voit asentaa Windows-ajurin hakemalla yksinkertaisesti ajurin .inf-tiedoston.

Ilkka

  • Vieras
Vs: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« Vastaus #2 : 15.03.07 - klo:06.28 »
Sen asentaminen on kaikkein helpointa GUI:n avulla.

Asennappas paketti jotain ndisgtk - tai sinne päin, löydät paketin hakemalla synaptic:lla ndis:llä.

Sen jälkeen tulee valikkoon Järjestelmä->Ylläpito->Windows Wireless Drivers, jonka valitsemalla voit asentaa Windows-ajurin hakemalla yksinkertaisesti ajurin .inf-tiedoston.

Paaaaljon KIITOKSIA : )
Ei tarvii tuon virus syöpön kanssa värkätä.

Ilkka

  • Vieras
Vs: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« Vastaus #3 : 16.03.07 - klo:10.09 »
Sen asentaminen on kaikkein helpointa GUI:n avulla.

Asennappas paketti jotain ndisgtk - tai sinne päin, löydät paketin hakemalla synaptic:lla ndis:llä.

Sen jälkeen tulee valikkoon Järjestelmä->Ylläpito->Windows Wireless Drivers, jonka valitsemalla voit asentaa Windows-ajurin hakemalla yksinkertaisesti ajurin .inf-tiedoston.
Kokeilin tuota, mutta jostakin syystä se ei onnistunut asentamaan ajuria.
mahtaa olla taitamattomuuttani ?

peran

  • Vieras
Vs: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« Vastaus #4 : 16.03.07 - klo:17.14 »
Antoikohan mitä virheilmoituksia.

Tosin mainittava, että mulla on eri Wlan-kortti.

Olen myös asentanut vanhemmat ndiswrapperit (Feisty).

Seuraavat windows-wlania koskevat paketit olen ladannut: ndisgtk, ndiswrapper-utils-1.1,  ndiswrapper-common,  ndiswrapper-utils,  ndiswrapper-utils-1.8,  ndiswrapper-utils-1.9

Tosin tällä hetkellä en saa edes web-salausta toimimaan, mutta wlan on kuitenkin asennettuna.

Ilkka

  • Vieras
Vs: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« Vastaus #5 : 16.03.07 - klo:17.32 »
Antoikohan mitä virheilmoituksia.

Tosin mainittava, että mulla on eri Wlan-kortti.

Olen myös asentanut vanhemmat ndiswrapperit (Feisty).

Seuraavat windows-wlania koskevat paketit olen ladannut: ndisgtk, ndiswrapper-utils-1.1,  ndiswrapper-common,  ndiswrapper-utils,  ndiswrapper-utils-1.8,  ndiswrapper-utils-1.9

Tosin tällä hetkellä en saa edes web-salausta toimimaan, mutta wlan on kuitenkin asennettuna.
Mullakin on vastaavat paketit asennettuna. Täytynee kokeilla eri ajuriversioita, jospa niistä joku kelpais, ei se herjannu yhtikäs mitään, iwconfig      ilkka@Ilkankone:~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

kyllä tämä joskus vielä selviää :)

peran

  • Vieras
Vs: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« Vastaus #6 : 16.03.07 - klo:17.40 »
Voihan tota ajaa päätteeltäkin...

man kertoneen kuinka.

Tällaista itse kokeilin, joka listaa asennetut ajurit. Nämä ei näkyneet ndisgtk:n listassa:
Koodia: [Valitse]
sudo ndiswrapper -l

-r - vivulla saa poistettua.

Ilkka

  • Vieras
Vs: ndiswapper ja linksys WPC11 ver4 wlan kortti
« Vastaus #7 : 16.03.07 - klo:17.59 »
Voihan tota ajaa päätteeltäkin...

man kertoneen kuinka.

Tällaista itse kokeilin, joka listaa asennetut ajurit. Nämä ei näkyneet ndisgtk:n listassa:
Koodia: [Valitse]
sudo ndiswrapper -l

-r - vivulla saa poistettua.
Kiitoksia neuvosta mulla sano, että väärä ajuri (invalid driver) ei mullakaan näkyny ndiswrapperin listassa. etitäänpäs oikia ajuri :)