Mie olen tässä koekäytellyt tuon Test2:n livecd:tä, ja kyllä se ainakin minusta vaikuttaa aika hyvältä. Ubuntun tyyliin Fedoran voi ilmeisesti nykyään myös asentaa livecd:ltä, mutta sitä ei nyt onnistu kokeilla. Koneena on tämmöinen Fujitsu-Siemensin puolitoista vuotta vanha läppäri. Kaikki osat langatonta verkkoa lukuunottamatta näyttäisivät toimivan, mutta niinhän ne nykyään tekevät hyvinkin usealla distrolla. Mitään pahaa kaatuilua ei ole vastaan tullut, vaikka esim. Gnome on vielä betaversiona mukana.
Eniten uudistuksia Fedoran seiskaversiossa on itse projektin sisällä. Aikaisemmat Fedora Core- ja Fedora Extras -pakettivarastot on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi, aikaisemminhan niillä oli erilliset ja keskenään epäyhteensopivat infrastuktuurit. Lisäksi uutta tulevat olemaan nämä livecd:t, samoin kuin hieman uudella tavalla järjestetyt varsinaiset asennuslevyt.
Itse olen Fedora Core 6:a käyttänyt sen julkaisusta asti pääkoneeni ykköskäyttiksenä, ja hyvin tyytyväinen olen itse ollut. Seiskaversio vaikuttaisi oikein lupaavalta, saa taas uuden Gnomen ja sen mukana jo paljon parannuksia. Lisäksi uskoisin esim. virtualisointiominaisuuksien paranevan.