Itse kokeilin suoraan yliopiston ohjeilla ja itse en yhteyttä saanut mihinkään. Osaisiko kukaan kasata kokoon openvpn yhteyden HYn verkkoon network-managerilla (ubuntu 10.04) ja heittää tänne vinkkejä, miten moinen saadaan aikaan? Olisi hienoa meille kaikille amatööreille saada toimivat ohjeet, koska HYn helpdeskistä ei ainakaan vielä apua saanut, mutta onhan heillä kyllä hommaakin kovasti tällä hetkellä.
Itse asensin tuon openvpn, network management framework (OpenVPN plugin) ja network management framework (OpenVPN plugin, GNOME UI) mutta nuo asetuksien teko on itselle se ongelma.
Edit: poistin firestarterin ja pistin gufw firewallin päälle, niin että ulospäin on vapaata ja sisäänpäin blokattua ja nyt tuntuu toimivan ainakin tuo yliopiston ohje, eli terminaalin kautta. Mitenkähän saisin tämän toimimaan network-managerista? Saisin tyttöystävällekin toimimaan. Olemme vielä tällä hetkellä kiinassa, joten tarvetta palvelulle silloin tällöin olisi. (Jännä yksityiskohta on, että naamakirja ei toimi edes vpn kautta, mutta youtube ja identi.ca kyllä toimivat.)
Miten minun kannattaisi tuota firewallia säätää turvallisemmaksi vai riittääkö moinen?
Kiitos!