Itse olen musiikin osalta noita tekoälysovellusta apuna käyttäen tutustunut enemmänkin siihen puoleen, mitä maailmalla on tarjolla musiikin harrastajana kotioloissa edes soittopuolen apuna mitä hyödyntämismahdollisuuksia on.
Youtubesta musiikin kuunteluni on vähentynyt, viime aikoina ollut Spotifystäkin vähäisempää, mutta itse olen ihan tyytyväinen Youtuben niihin kappale/artistisuosituksiin, mitä aiemman katseluhistoriani perusteella olen kuunellut/katsellut. Ainakin niiden musiikki-tyylilajien osalta sieltä ihan päteviä ehdotuksia tulee. Voi olla, että jossain kohtaa pitää tilata tuo Youtube Music, mitä joissain videoiss tulee mainoskatko kesken kappaleen, ja jokin aika sitten ei enää pystynyt käyttämään Firefoxin Ad Blocker Prota Youtubessa.
Spotifystä olen vähän kaksijakoista mieltä, mitä tuntuu, että firman pörssiin listautumisen jälkeen lupaukset lisääntyneet, että toiminta muuttuu kaupallisesti kannattavaksi sijoittajia kohtaan, ja Spotifyn emoyhtiö tehnyt mielettömiä tappioita alusta lähtien, mitä yksi isoimmista on, että eivät saa maksavia asiakkaita tarpeeksi palveluun. Nyt en ole vähään aikaan seurannut Spotifyn tiedotusta, mutta lienee yhä tappiollista toimintaa ja sitten tosiasia on, että ennen pitkää tappiolliset yritykset kuihtuvt ja lakkaavat olemasta.