Valokuvaus-harrastuksessa dokumentointi ja ennen muuta järkevä arkistoinnin suunnittelu ja implementointi ei todellakaan ole sivuseikkoja!
Itse mitä 2002 hankkisi ylioppilasrahoillani ensimmäisen digipokkarin, tein aluksi sen virheen, että tallensin kaikki kolmatta tuhatta kuvaa, mitä sillä kaiken kaikkiaan sillä kameralla ainoastaan tulin ottaneeksi, samaan kansioon mitään tiedostonimiä edes muuttamatta, niin sitten päätyi siihen, että kiintolevy meni rikki, ja kaikki kuvat bittiavaruuteen katosi, eihän niitä enää takaisin saa, vaikka kokeilin vissiin palauttaakin vielä.
Nyt on tietty ollut jo useamman vuoden tuo Canonin ensimmäinen järkevä digijärjestelmä ihan ok objektiivilla, tosin minulla ei ole kuin yksi objektiivi, niin kuvien arkistointi on paremmalla tolallla, tosin yksityysen suojasta en tiedä, koska olen päätynyt verkon pilviarkistointiin, vaikka tosin nyt on ollut toista vuotta kamera käyttämättömänä lähestulkoon.
Mitä taas Luontoliiton Kevätseurantakin taas on meneillään, niin kotikaupunkini vakiintunut tämä kotilähiöni siinä mielessä loistava asuinalue, mitä ei tarvitse kävellä kuin 5 minuuttia, on täysin luonnossa metsän keskellä ilman häiritsevää liikennettä yms, eli ulkoilumaastot suosii, vaikka ei omasta varallisuudesta riippuen voi omistaa edes koiraa eläinlääkärikustannuksien korkeuden tähden. Neiti Kevät:hän nyt on saapunut, ja luonto herää vähitellen kohden kesää, vaikka syksy on suosikkivuodenaikani näistä neljästä, joita meillä Suomen pituus- ja leveysasteilla on bruukanut olemaan, vaikka talvikin oli ennen aito talvi vielä lapsuudessani, sekään nyt enää ole talvi samankaltainen ilmaston puolesta.