Minulla on ollut jo yli vuosikymmenen Epson Stylus musteruisku monitoimilaite. Hyvin on toiminut ja ajuritkin löytyivät jo silloisilla Linuxeilla, tulostimelle etsimättä ja skannerille pienellä opettelulla, nykyisin taitaa sekin olla jo kernelissä. Täyttää nämä erittäin vähät tarpeet ihan hyvin. Tulostusjälki on moitteetonta ja skannaus ja kopiointitoiminto, jota ehkä enemmänkin olen tarvinnut, on mikroskoopin tarkkaa. Värikasetit tulevat postissa nopsaan, ovat kalliinpuoleisia, mutta ei se haittaa kun tarve on niin vähäistä. Monenelainen paperi käy ja ihan valokuvamaisia kiiltopaperikuvia olen tehnyt. Koko toosa on aika pieni, tuskin voisi pienempi olla.
Haittapuolia en keksi muuta kun vähästä käytöstä johtuva värisuuttimien kuivuminen. Parin viikon kuivattelu jo tekee ruman tulostusjäljen ja suuttimien liottelu musteen avulla, siis laitteen omalla puhdistusohjelmalla, kuluttaa mustetta. Olen suosiolla ottanut joka kasetin ulos vuorotellen ja töpötellyt mustesuuttimet pumpulipuikolla ja tenulla. Vaikuttaa vaivalloiselta, mutta aika pieni vaiva, eikä sitä tarvita muuten kun viikkojen tulostustauon jälkeen.