Olen välillä pitänyt taukoa, ja yritin nyt uudellleen. Totesin että viestin otsikko ei ehkä osu ihan kohdalleen, mutta kun en vieläkään tiedä mistä on kyse, en osaa sitä korjatakaan.
Ongelma joka tapauksesa on se että jotkut omat .desktop-tiedostot toimivat ihan hyvin, jotkut eivät toimi, ja kun käynnistin ei toimi, eikä ohjelma tule esiin ruudulle, en pysty lisämään sitä käynnistinpalkkiinkaan. Useimmiten kun yritän käynnistystä Activities/Toiminnot-haulla, käynnistin kyllä löytyy mutta kun valitsen sen, ruudulla näkyy jonkin aikaa pieni pyörylä, ikään kuin jotain olisi hetken aikaa yrittämässä käynnistystä, Sitten pyörylä katoaa eikä mitään mutta tule ruutuun.
Kun yritän käynnistystä komentoriviltä, siis komennolla gtk-launch, edes pyörylä ei tule näkyviin, eikä mitään muutakaan -- ei mitään toivoa mistään virheilmoituksesta joka voisi auttaa.
Olen tarkistanut nämä käynnistimet kaikki komennolla desktop-file-validate ja suojaus on kaikilla -rwxr-xr-x.
Tässä yksi esimerkki: olen kopioinut itselleni Deja Dup -käynnistimen ja muokannut sen sisälltöä pikkuisen:
$ diff MyDejaDup.desktop /usr/share/applications/org.gnome.DejaDup.desktop
5,6c5,6
< Name=My Backups
< Comment=Run backup or change settings
---
> Name=Backups
> Comment=Change your backup settings
11c11
< Exec=deja-dup --backup
---
> Exec=deja-dup
29c29
< Exec=deja-dup
---
> Exec=deja-dup --backup
eli olen vaihtanut oletustoiminnon (asetukset) ja lisätoiminnon (varmistus) keskenään. Mutta kun yritän käynnistää tämän oman version, mitään (näkyvää) ei tapahdu.
En enää keksi mitä voisin vielä kokella.