Kiitos vastauksesta. Myöhäisillalla löytyi sitten yksinkertaisempikin keino, joka aivan sattumalta tuli esiin.
Kun valitsee dng-kuvalle "muokkaa Gimpissä", Darktable avautuu ja kuva siihen. Kun se se on siinä käsitelty, suljetaan Darktable, jolloin muokattu kuva avautuu suoraan Gimpiin. Onko pelissä jotain skriptejä vaiko ei, sitä en tiedä, mutta olen itse mieltynyt yksinkertaisiin ja funktionaalisiin ratkaisuihin. Tämä on sellainen
Gimpin kehitysversio 2.9.9 käytössä. En tiedä mistä sinä olet saanut 2.10-version?
Gimpissä sitten tulee ilmoitus väriprofiilista kuvan avautuessa, ja irtselläni siinä lukee kuvan profiilin kohdalla "Kuva DJI00005.DNG sisältää profiilin color profile from EXR cromaticies", Tuo profiili ilmeisesti siis on perua suoraan dronen FC6310 kamerasta. Sama ilmoitus tulee, jos avaan Sonyn RX100 III:n ARW.kuvan. Molemmissa kameroissa on Sonyn 1" EXMOR-kenno. Tosin nyt huomasin, että Pentaxin DNG:n avaaminen antaa saman väriprofiili-ilmoituksen. Siinäkin on kylläkin Sonyn tekemä kenno. En ole Darktablessa laittanut mitään profiiliasetuksiin. Siellä on oletuksena output-profiilina sRGB, mutta se varmaan on sitten niissä kuvissa, jotka exportataan suoraan Darktablesta jpeg-kuviksi? Itse haluaisin niin, että kuva tulisi Gimpiin Kodak Pro photo-profiilissa.