törmäsin vähän tyhmään toimintaan tämän minun asennukseni kanssa ja ajattelin kysellä onko toiminta muilla samanlaista vai onko kyse vain jostain omasta konffaamisestani.
olen asentanut OO:lle soikon, joka toimiikin odotetusti aina kun dokumentin oletuskieli on suomi. jostain sysytä en kuitenkaan saa asetettua dokumentin oletuskieltä suomeksi, vaan se muuttuu käyttöliittymäkielen mukaisesti.
siis, jos asetan kohtaan:
Tools → Options... → Language Settings → Languages → Language of → User interface
brittienglannin ja kohtaan:
Tools → Options... → Language Settings → Languages → Default languages for documents → Western
suomen. saan ilmoituksen, että asetukset ovat käytössä uudelleenkäynnistyksenä jälkeen. käynnistän softan (tässä tapauksessa writer) uusiksi ja kuinka ollakaan jälkimmäinenkin asetus on muuttunut brittienglanniksi
testasin tuota niin monta kertaa, että voi melko varmasti sanoa dokumentin oletuskielen seuraavan käyttöliittymän kieliasetusta riippumatta kielestä ja minusta tämä on pirun typerää.
toivottavasti kyseessä on minun itseni aiheuttama tilanne, mutta jos ei ole, niin tietääkö kukaan onko kyse OO:n ongelmasta, ubuntun paketoidun version ongelmasta vai mistä ja onko ongelma jo yleisesti tiedossa?