Kiitos paljon vastauksista, mutta varsinaiseen ongelmaan en saanut vastausta. Olen tehnyt usb- käynnistystikun Ubuntu 16.04:ssä. Olen tietenkin "painanut windows koneen käynnistyessä F2" ja muuttanut biosissa usb-lataajan asetuksen muotoon "ECHI enabled". Vaihtoehto olisi "XHCI". Platforms trust technology asetus on "fTPM enabled". Sen vaihtoehto on "disabled". Network stack on minulla "disabled". Boot vaihtoehtoja on kaksi: joko "windows boot manager" tai "windows bootmanager disabled". Olen kokeillut molempia, vaikka järki sanoo, että "disabled" on oikein. Samoin "secure bootin" olen asettanut muotoon "disabled. "Olen myös yrittänyt käynnistää f12:lla, jotta voisin valita, mitä bootataan. F12 ei ole toiminut ja ne kerrat, kun olen siihen päässyt se ei näyttänyt tikkua.
En osaa koodata ja olen vain pelkkä käyttäjä, mutta olen tehnyt doublebootin sekä omiin koneisiini ja joidenkin ystävieni koneisiin vuodesta 2008 lähtien, jolloin Ubuntu 6 julkaistiin. Sitä ennen oli kokeillut Susea, mutta siinä auttoi eräs kaveri. Sinä aikana windowsitkin ovat muuttuneet roimasti, mutta olen asentanut Ubuntun myös Windows 10:een Lenovo läppäriini doublebootina ja Acer Aspire 5950G läppäriin jättäen siihen pelkän Ubuntu 16:.04:n.
Nykyinen ongelmani on Asus Transformer book T100, jossa on windows 10 asennettuna. Nyt olen onnistunut sekoittamaan senkin, kun hain netistä erilaisia ohjeita. Mutta se ei ole ongelma, sillä voin jättää koko windowsin pois, jos saan asennettua siihen Ubuntun. Olen yrittänyt hakea netistä erilaisia neuvoja, mutta en ole löytänyt. SUURIN ONGELMA" on Asusin käynnistäminen tikulta!