Itse olen käyttänyt Levyt-ohjelmaa. Mielestäni se on suhteellisen helppokäyttöinen. Toki joillekin voi olla hankala tuo Gnomen uusi tyyli tehdä valikoistakin painikkeita ja merkitä ne jollain symbolilla.
Tikkuni yleensä jäävät fat32:ksi, kun en jaksa sitä sen kummemmin miettiä. Joskus olen laittanut tikun UFS:ksi, mikä oli myöskin ihan toimiva idea, mutta en nyt muista toimiko se Windowsin kanssa. Kummallakaan tiedostojärjestelmällä ei ole Unix-tyylisiä tiedostojen oikeuksia, kun niitä Linuxissa käyttää. Kieltämättä saisi olla jokin liitosoptio, joka heittäisi nuo oikeudet mäkeen, jotta ulkoisillakin medioilla olisi helpompi käyttää kehittyneempiä tiedostojärjestelmiä kuten vaikka ext2:sta tai ext4:ää ilman journalointia.
Koska aika usein tulee kirjoitettua tikuille levykuvia (ihan dd:llä), niin tulee sitten noita osioitua uudestaan. Jos tekee puhtaan osiotaulun, niin sinne ei kyllä sitten myöskään jää mitään "Windows-taukaa™". Se voisi olla myös ihan asiallinen veto ihan uudelle vasta ostetulle tikulle, jos haluaa olla varma, että siellä on juuri se mitä itse haluaa.