Kirjoitan tätä IBM X40 miniläppärillä,jossa openSUSE 13.2.
Muita aiemmin asettamiani jakeluita,kuten Ubuntu Mate ja Mint Cinnamon ,vaivasi päivitysten puute.
Ilmeisesti olen ladannut Maten ja Cinnamonin väärän lipun alta.
Mutta tämä openSUSE päivittelee itseään lähes päivittäin.Superpäivittyjä.
Tuleeko tähän jo liikaa päivityksiä?Minun piti ottaa tämä X40 pitkälle matkalle mukaan,mutta nyt arvelluttaa openSUSE asennettuna.
Käytän tätä X40 noin joka toinen päivä ja avattuani tämän voin olla varma,että taas on 5-10 päivitystä odottamassa.
Vaikuttaakohan tähän se,etten valinnut tarjottua Gnome työpöytää.Otin XFCE pöydän.Saan nyt molempien pöytien päivityksiä.
Nyt ensimmäiset 5-15 minuuttia menee usein näiden päivitysten ottamiseen.Ja näistä tulee isolla punaisella tekstillä asentamiskehoitus tähän näytön ruudulle ,eikä pienellä tekstillä ja logolla ylös tai alas näytön reunoille.
Akkukestoa on vain n.30 min.Uusi akku tähän maksaa reilusti enemmän,kuin mitä pulitin tästä kannettavasta.Noilla toripalstoilla on akkumyyjiä,mutten tiedä,luottaako heihin.Sieltä saisi X40 akun halvemmalla.Eräs liike myy käytettyjä X40 akkuja,mutta taitaa käyttöaika olla alle tunnin niissäkin.
Pitäisikö minun asentaa tähän koneeseen Debian LXDE? Voi käydä niin,etten saa päivityksiä lainkaan.Mitenköhän tuo kevyempi Debian käsittelee X40 akkua?openSUSE vaatii akulta vähän kestoaikaa.
Otsikkoa muokattu -Storck