Kirjoittaja Aihe: Vahvarin päivitys  (Luettu 2066 kertaa)

topi ökkeröinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Vahvarin päivitys
« : 09.11.14 - klo:10.10 »
Itse olen tykästynyt sellaiseen ratkaisuun, että minulla on ubuntu-pohjainen HTPC TV-tasossa (voisi olla kyllä missä tahansa jemmassa, mutta kun käytän sitä myös DVD-soittimena) ja siinä UPNP/DLNA-palvelimena Mediatomb sekä varsinaisena UI:na XBMC. Näin siis saan jaettua kaiken koneella olevan median (kuvat, musiikki, videot) mille tahansa DLNA-yhteensopivalle toistimelle, joita on nykypäivänä aika paljon jo, eli kännykät, TV:t, jotkin hieman kalliimmat AV-vahvistimet. Esim itselläni on ostoslistalla tuollainen:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/42193/cxqtj/Onkyo-TX-NR509-5-1-kanavainen-viritinvahvistin

Eli kun tuo on hommattu voin ohjata esim kännykällä siten, että käsken vahvistinta toistamaan HTPC:ltä musiikkia. Olen toistaiseksi toistanut musiikkia siten, että käytän kännykkää sekä soittimena (pikku-plugilla stereoiden rca-liitäntään) että ohjaimena ja HTPC:tä palvelimena ja nuo muutama Android-sovellusta, joita olen kokeillut, soveltuvat erinomaisesti tällaiseen.

Tuossa UPNP:ssä on se näppärä puoli, että jokainen yksittäinen laite vaan asennetaan (lue: kytketään verkkoon ja varmistetaan että UPNP on päällä) jonka jälkeen voit juurikin vaikka kännykällä selata mitä laitteita sinulla on verkossasi ja valita miltä laitteelta toistetaan ja mitä ja millä laitteella toisto tapahtuu.

Kannattaa tutkia tuota DLNA:ta ja UPNP:tä, ovat mainio keksintö! :)

Vahvarin päivitys alkaa paisua kuin pullataikina eli ylläoleva järjestelmä pitäisi saada kasaan.
 Kysymys kuuluu minkälainen kone?
 HDMI kuva ja ääni vahvarinkautta tv ja mahd. näytölle 2 ulostuloa vahvarissa. Vahvarissa DLNA.
WIFI ei pakollinen
Ohjelmisto ? Jokin Linux periaatteen vuoksi ei WIN ?
Muut palikat ?
Pakolliset ?
Kiva olla?
Keskustelu yhteys Androidin puhelimeen

Storck

• Vieras
Vs: Vahvarin päivitys
« Vastaus #1 : 09.11.14 - klo:10.42 »
Ei kajota noin wanhoihin keskusteluihin vaan tehdään rohkeasti uusia aiheita, tämä irrotettu  omaksi aiheekseen.

Muuta otsikko paremmaksi jos haluat...