Ja Postimies odottelen yhä linkkiä kuviisi? On vaikea ottaa tosissaan arvostelua, jos ei ole relevanttia vertailukohdetta?
Olen vanhanaikainen ja en käytä fb, ig mitä nyt noita on. Enkä ole kehumassa kuviani joka paikassa. Pidän enemmän aamun tai illan valosta. Ja ihan tuontapaisia minulla ei ole. Kameraseura vuosiltani oppimani perusteet ja keskustelut kuvien arvioinnesta vielä hyvin mielessä. Tänäpäivänä taso on kova. Hyvistä yksittäisistä kuvista aina helikoptereilla kuvattuihin pallopanoraamoihin. Itselläni on FX kennoinen Nikon ja siihen useampi lasi. Monen valovoima alkaa 1.8. Tosin 85 mm lasilla aukolla 1.8 terävyysalue on noin 1 cm. Saa niitä ammattimasia epäteräviä taustoja jos haluaa. Osaan myös ottaa teräviä maisemakuvia himmentämällä aukolle f11 tai enemmän. Isolla kennolla ja kelvollisella lasilla ne ovat oikeasti teräviä.
Jos on pakko sitä keskeneräistä plasmaa käyttää kokeile KDE 4 tai gnomen näytönsäästäjää. Aitoja QT5 ohjelmia vielä vähän. Vaihdan korkeintaan sitten kun lempiohjelmani kääntyvät QT5 kirjastoilla. Itse käytän vakaata vielä pitkään ja pysyn QT4 softissa. Toisessa koneessa on simppeli lxde eli Lubuntu 14.4. Eikä ajatusta päivittää sitä, kun kerran kaikki toimii. Tosin se katsomo kokeilematta, Areena toimii ihan kauko-ohjaimella sohvalta käsin. En selaimella TV:tä tai leffoja katso.
Minäkin olen vanhanaikainen, mutta käytän niin Google+, kuin myös Facea, eikä se minusta sen nuorempaa tee. Mitä tulee kameraseuraan, niin siellä minäkin olen, tosin harvakseltaan kokouksissa käyden. Mitä tulee kuvien arvosteluun, niin olen sitä mieltä, että selän takaa huuteluun, ilman esimerkkiä ei ole se oikea tie ja asenne miten senkin tekee ratkaisee paljon.
En oikein käsitä asennettasi siihen, mikä minua miellyttää, ei tarvitse miellyttää sinua ja myös päinvastoin. Mitä tulee kuvieni esittämiseen, niin onhan se hirvittävä asia, kun sanoin pitäväni niistä ja laitoin niistä linkin tänne, josta löysit muutaman kuvan kaiteella seisovasta lokista., joka itseään minulle esitteli.
Sommittelusta vielä, jokaisella on omia mielipiteitä aina kultaisesta leikkauksesta saakka pönötyskuviin, joten annetaan sen olla näin. Tämäkin kait pitäisi jo priva viesteihin, mutta vastasin asiaan vielä näin.
Hyvää joulun odotusta kuitenkin Postimiehelle.