Kirjoittaja Aihe: Näyttö sekoaa  (Luettu 1481 kertaa)

b3organ

• Käyttäjä
    • Profiili
Näyttö sekoaa
« : 21.01.14 - klo:11.56 »
Ongelmasta ei ole varsinaista haittaa, mut keksiikö joku miksi mun Ubuntu 12.04 sekoaa n. kerran päivässä. Joskus harvemmin. Eli tuloksena on näyttö jossa on raitaa tms. kukonjalkakuviota, ja ainoastaan buuttaus on mahdollista. Buuttauksen jälkeen kaikki toimii taas normaalisti ja mm. Chrome kysyy et avataanko aukiolleet sivut koska viimeksi kaaduttiin.

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Näyttö sekoaa
« Vastaus #1 : 21.01.14 - klo:14.09 »
Voi olla yhtä hyvin ohjelma- kuin laitevikakin. Minulla tässä Ubuntu 13.10 -koneessa graafinen näyttö (ts. X) silloin tällöin sekoaa samoin buuttauksen arvoisesti, mutta virtuaalikonsolit pysyvät hyvin pystyssä. En tiedä, onko näyttöajuriongelma vai alkaako vanhan työkannettavan näytönohjain mennä päreiksi, enkä ole jaksanut asiaan paneutuakaan.

PS. Pitää vielä lisätä, että minulla ensimmäinen oire, josta tietää romahduksen olevan edessä, on hiirikohdistimen ympärille ilmestyvät roskat. Ne kun näkee, on juuri aikaa tehdä tallennukset ennen pakollista ”sudo shutdown -r now” -komentoa virtuaalikonsolista.
« Viimeksi muokattu: 21.01.14 - klo:14.11 kirjoittanut SuperOscar »
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

mrl586

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Näyttö sekoaa
« Vastaus #2 : 21.01.14 - klo:14.58 »
Saako UEF:n työkannettavissa käyttää linuxia?