Kirjoittaja Aihe: Ati radeon ja dapper ongelma.  (Luettu 12172 kertaa)

Infeliz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Re: Ati radeon ja dapper ongelma.
« Vastaus #20 : 13.06.06 - klo:17.33 »
minä asennin tuon toimittomuuden takia MESA DRI -ajurit, on nopeammat kuin nuo fglrx-ajurit. Direct Rendering toimii.

kimmo@dapper:~$ glxinfo
direct rendering: Yes

OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc.
OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20041207 AGP 4x TCL
OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.4.1

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Re: Ati radeon ja dapper ongelma.
« Vastaus #21 : 14.06.06 - klo:13.14 »
Meikäläisellä sama mobility radeon 9000.
Ohjeita on etsitty netistä tuntitolkulla kissojen koirien kanssa eikä vaan toimi  >:(
Niin eli komento: dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
antaa alkuperäiseen verrattuna huonommat säädöt ja nykii siis huomattavasti enemmän.
Olen kokeillut atia ja vesaa eikä auta. Miten palautus onnistuisi?
tuosta palautuksesta en osaa sanoa vähän riippuu mihin haluat palauttaa ja oletko ottanut tiedostoista talteen alkuperäiset.
mutta oletko kokeillut asentaa tuota 9000:sta tällä ohjeella
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Dapper_Installation_Guide
sitten vain vaihdat tässä keskustelussa mainitun tiedoston toimivaan.
(joudut todennaköisesti asentamaan ajurit meth. 2 neuvomalla tavalla, mutta aina voi yrittää sitä ykköstä jos vaikka toimis)
näin minä sain omani toimimaan.
No eipä toimi noista mikään ja kaikkea mahdollista ATIn sivujen asennusohjeitakin kokeiltu sekä lisäksi esim. noita http://www.thinkwiki.org/wiki/ATI_Mobility_Radeon_9000
No eipä tuo paljoa haittaa koska olen säilyttänyt windowsin pelejä  ja tvoutia varten  siis mitä nyt tuolla 32 MB ohjaimella nyt voi pelata  ;D No seuravaksi en sijoita ATIin.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Ati radeon ja dapper ongelma.
« Vastaus #22 : 14.06.06 - klo:14.44 »

No eipä toimi noista mikään ja kaikkea mahdollista ATIn sivujen asennusohjeitakin kokeiltu sekä lisäksi esim. noita http://www.thinkwiki.org/wiki/ATI_Mobility_Radeon_9000
No eipä tuo paljoa haittaa koska olen säilyttänyt windowsin pelejä  ja tvoutia varten  siis mitä nyt tuolla 32 MB ohjaimella nyt voi pelata  ;D No seuravaksi en sijoita ATIin.
jaa onko sitä tehty 32Mt versiokin. minä luulin että siitä on vain tämä 64Mt:nen. joo eipä tällä kummoisia tee ja saa olla itsellänikin viimeinen ati.

elukka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Re: Ati radeon ja dapper ongelma.
« Vastaus #23 : 01.07.06 - klo:14.50 »
oiskohan mulla ongelman ydin noitten ajurien kans, et ku päivitin breezystä dapperiin, niin tuolt löyty kasa vanhoja linux-restricted-modules:ja breezyn kerneli versioita ja yks dapperin vanhempi kernel versio.. eli pitääkö nuo vanhat eka poistaa ja sit mahdollisesti sais tuon 3d renderin toimii?
tahtoo päästä winellä leikkii ja pelaamaan  :)

elukka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Re: Ati radeon ja dapper ongelma.
« Vastaus #24 : 02.07.06 - klo:23.52 »
juu.. eiku komento takas  :) sain toimimaan systeemit uusilla atin ajureilla  ;D

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Ati radeon ja dapper ongelma.
« Vastaus #25 : 10.08.06 - klo:12.11 »
laitetaampas kysymys tähän niin ei tule turhaan uutta ketjua.

eli kysyisin onko vakavaa jos tulee tämän näköistä?
Koodia: [Valitse]
~$ fglrxinfo
Error: unable to open display :0

kun kuitenkin
Koodia: [Valitse]
$ glxinfo | grep rendering
direct rendering: Yes
~$ fgl_glxgears
Using GLX_SGIX_pbuffer
1645 frames in 5.0 seconds = 329.000 FPS
1761 frames in 5.0 seconds = 352.200 FPS
~$ glxgears
10258 frames in 5.0 seconds = 2051.538 FPS
10239 frames in 5.0 seconds = 2047.633 FPS

eli mistähän tuollainen johtuu? liekkö uudessa fglrx:ssä tuollainen bugi, koska tuo tuli sen jälkeen kun asensin uusimman ajurin.
luulin jo pitkään että minulla ei 3d toimi ollenkaan kun tarkistin sen vain tuolla käskyllä, mutta ilmeisesti se toimii sittenkin.