Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 12.04 ja ati, weather indicator ja ppat, 3 kyssäriä samassa  (Luettu 2707 kertaa)

ubbe_timppa

• Käyttäjä
    • Profiili
Enpä viitsi avata kolmea aihetta. Vihdoin tein hikisen vaihdon ubuntu 10.04 koneista 12.04, ajattelin että eiköhän bugit ole jo korjattu ja muutenkni stabiili, sekä 10.04 tuki häämöttää loppuaan.

No se ensimmäinen kyssäri on tietysti atin korteista mistä on jo valtavasti tietoa netissä, löysin kyllä googlella, tämä on lähinnä kysymys/ihmettelyä.

1) Asensin kolmeen koneeseen ubuntu 12.04, jokaisessa atin grafiikka kortti. Noh, ensimmäisessä koneessa se tavallinen, käytin suljetut ajurit täppää ja herjasi että reisille meni, no antaa olla, sain kuitenkin toimimaan. Itse kysymys, koska opin että paras asentaa synapticilla atin updated versio, niin näin tein, onnistui ilman virheitä ja näyttää toimivan:

fglrxinfo
display: :0  screen: 0
OpenGL vendor string: Advanced Micro Devices, Inc.
OpenGL renderer string: AMD Radeon HD 6700 Series
OpenGL version string: 4.2.11903 Compatibility Profile Context

Myös catalys center löytyy. Mielenkiinnosta kävin suljetutajurit valikossa, ja siellä on vihreä valo atin updated ajurin vieressä, mutta kun klikkaan ajurin nimeä tulee teksti että asennettu mutta ei käytössä?? Ja tarjoaa vain poisto mahdollisuutta. Eikö tota kukaan vieläkään ole korjannut? Itse siis luulen että ajuri on asennettu ja käytössä vaikka tuo kikkare muuta väittää...

2) Weather indicator, miksi se tarjoaa vain kymmentä kaupunkia, Peking, Lontoo, Berliini, Pariisi, Bagdad, Teheran, Ankara, Kairo, Moskova, Dhaka. Ei löydy muita kaupunkeja, ihan sama käytänkö hakulähteenä googlea tai yahoota. Noh, onhan toi moskova ihan lähellä. Ja kyllä, löysin sen hienomman my-weather indikaattorin, mutta tuo jäi nyt risomaan.

3) Miksi niin paljon ppa repoja nykyään tarjolla? Eikös ne vain voisi olla ubuntu partnereissa? Onko porukka riitaantunut tai jotain?

Eipä tässä enempää...

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
Mielenkiinnosta kävin suljetutajurit valikossa, ja siellä on vihreä valo atin updated ajurin vieressä, mutta kun klikkaan ajurin nimeä tulee teksti että asennettu mutta ei käytössä?? Ja tarjoaa vain poisto mahdollisuutta. Eikö tota kukaan vieläkään ole korjannut? Itse siis luulen että ajuri on asennettu ja käytössä vaikka tuo kikkare muuta väittää...

Olen joskus huomannut vastaavaa, vaikka ajuri on ollut asennettuna. Syytä en tiedä, mutta joku bugihan se on.

Lainaus
Weather indicator, miksi se tarjoaa vain kymmentä kaupunkia, Peking, Lontoo, Berliini, Pariisi, Bagdad, Teheran, Ankara, Kairo, Moskova, Dhaka. Ei löydy muita kaupunkeja, ihan sama käytänkö hakulähteenä googlea tai yahoota. Noh, onhan toi moskova ihan lähellä. Ja kyllä, löysin sen hienomman my-weather indikaattorin, mutta tuo jäi nyt risomaan.

Hmmm, asetuksissa on "Sijainnit" ja siellä välilehti "Lisää", jossa voi hakea omaa sijaintiaan ihan kirjoittamalla se siihen hakuun. Kyllä pitäisi löytyä sinunkin paikkakuntasi, ellei se ole joku ihan pieni ja tuntematon peräkylä. :)

ubbe_timppa

• Käyttäjä
    • Profiili

Lainaus
Weather indicator, miksi se tarjoaa vain kymmentä kaupunkia, Peking, Lontoo, Berliini, Pariisi, Bagdad, Teheran, Ankara, Kairo, Moskova, Dhaka. Ei löydy muita kaupunkeja, ihan sama käytänkö hakulähteenä googlea tai yahoota. Noh, onhan toi moskova ihan lähellä. Ja kyllä, löysin sen hienomman my-weather indikaattorin, mutta tuo jäi nyt risomaan.

Hmmm, asetuksissa on "Sijainnit" ja siellä välilehti "Lisää", jossa voi hakea omaa sijaintiaan ihan kirjoittamalla se siihen hakuun. Kyllä pitäisi löytyä sinunkin paikkakuntasi, ellei se ole joku ihan pieni ja tuntematon peräkylä. :)

Ei löydy Helsinki, ainoastaan nuo luettelemani 10 kaupunkia...  ???
« Viimeksi muokattu: 31.01.13 - klo:14.46 kirjoittanut ubbe_timppa »

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
Siis puhutaankohan me samasta ohjelmasta? Kyllä minä kaupungit löydän Sääilmaisimeen (indicator-weather) tuosta vaan...

ubbe_timppa

• Käyttäjä
    • Profiili
Siis puhutaankohan me samasta ohjelmasta? Kyllä minä kaupungit löydän Sääilmaisimeen (indicator-weather) tuosta vaan...

Nyt se muuten alkoi pelittämään, aikaisemmin kun kirjoitti Helsinki ja painoi etsi tai nuoli nappia niin pelkkää harmaata...  ??? Sen verran googlailin että jossain spekuloitiin että proxy saattaa aiheuttaa ongelmaa...

Eli kohta 2) selvitetty :)

ps. Miten muuten sait screen capturen kun tuo valikko on auki? Itse en pysty ottamaan pikanäppäimellä kuvakaappausta kun on jokin valikko auki.
« Viimeksi muokattu: 31.01.13 - klo:17.02 kirjoittanut ubbe_timppa »

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
ps. Miten muuten sait screen capturen kun tuo valikko on auki? Itse en pysty ottamaan pikanäppäimellä kuvakaappausta kun on jokin valikko auki.

Pikanäppäimellä ei pystykään, mutta kun avaa kuvankaappausohjelman erikseen, niin siihen voi säätää halutun viiveen, jolla se kuvan nappaa.

Storck

• Vieras
ubbe timppa

Tulevaisuudessa tee jokaisesta eri aihetta käsittelevästä jutusta oma aihe, siitä huolimatta "ettet viitsi". Nämä tämän kaltaiset ei palvele ketään, koko ketju on sekaisin kun pompitaan kysymyksestä toiseen ja vastataan mihin sattuu jne jne.

ubbe_timppa

• Käyttäjä
    • Profiili
Oikeassa olet... Tuo punainen väri ei tosin ole kivaa...  :-[