Kirjoittaja Aihe: Harrastusprojektit - Mitä, missä, milloin?  (Luettu 2612 kertaa)

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Harrastusprojektit - Mitä, missä, milloin?
« : 01.05.14 - klo:11.09 »
Millaisia harrastusprojekteja tämän foorumin käyttäjillä on? Olisi kiva kuulla? Mä olen kaikenlaista rakennellut huvikseni. Viimeisin julkaistu ihan yksinkertainen testiplattari oli tämä http://dns-hosts.sami-lehtinen.net/ mutta nyt ois ambitio rakentaa vähän jotain mielenkiintoisempaa. Kerron sitten lisää kun on infoa julkaistavaksi.

Millaisia projekteja siis täällä on harrasteltu? Varmaan kaikenlaista koneen viristystä, dokumentointia, softailua? Mikäli projekteilla sattuu olemaan myös verkkosivut, niin ei muuta kuin linkkivinkkiä peliin.

Erilaiset Hack Labit / Hackathronit voisi myös kiinnostaa. Otetaan viikonloppu muutamalla tyypillä ja rakennetaan proof of concept jostain ideasta. Oli se sitten taloudellisesti kannattava tai ei. Mikäs sen parempaa jos sattuisi vaikka olemaan taloudellisesti kannattava jatkossa.

 - Kiitos

Mistofelees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 643
    • Profiili
Vs: Harrastusprojektit - Mitä, missä, milloin?
« Vastaus #1 : 06.05.14 - klo:20.16 »
Millaisia harrastusprojekteja tämän foorumin käyttäjillä on?

Omakotitalo työn alla, kaksi purjevenettä joista toinen täysremontissa, pursiseuran johtokunta ja vuosikirja, kasvimaa, moottoripyörä, radioamatööritoiminta, pari radioprojektia. Parhaillaan hitsailen venetraileria kasaan.
Kuusi omaa Linux-serveriä.
Tietokoneella työn alla syvyyskartoitusprojekti, valokuva-albumi, kiinteistövalvontajärjestelmä, webissa pyörivä dokumentaatiojärjestelmä ja kosteus/lämpötilamittausjärjestelmä.

Tarttisko tässä vielä harrasteitakin hankkia ?

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Harrastusprojektit - Mitä, missä, milloin?
« Vastaus #2 : 13.05.14 - klo:18.17 »
Mä kelasin testata tässä mobiili-kehitystä ja kaikkea siihen liittyvää. Harjoitusprojekti on jo ihan hyvällä mallilla.

Olen kyllästynyt siihen, että monet keskustelupalstat ja SOME:t tunkee ihan liikaa "ryönää" päin näköä. Mun projektissa olen keskittynyt siihen, että miten tilastotieteellisillä menetelmillä saadaan kostettua sellaiset viestit jotka todennäköisesti kiinnostaa lukijaa. Samoin sellaiset viestit joista lukija ei välitä tai suorastaan inhoaa, saadaan tehokkaasti kadotettua.

Mielestäni varsin mukava projekti, kun muutenkin data-analytiikkaa, ERP integraatioita, BI tms, juttuja väsäilen, niin ajattelin soveltaa noita oppeja vähän toisenlaiseen konseptiin. Voihan sen sitten pivotoida vaikka miksi, jos sattuu olemaan menestys.

Ainoa huolenaihe tosissaan liittyy siihen, että skaalautuvuus voi kärsiä aika nopeasti johtuen raskaista matemaattisista malleista ja eritoten niihin liittyvistä suurista data-massoista, joilla viestit prosessoidaan.

No rauta on niin halpaa tällä hetkellä, että kiva nähdä tuleeko tuo ongelmaksi. Jos tulee, niin sanotaan, että sitten on varsin positiivinen ongelma. Ei muuta ku mainokset kehiin ja rahastus käyntiin.