Ei vielä kovin vakavaa. Tuohan vain tarkoittaa, että kiintolevyn "käynnistämiseen" on mennyt enemmän aikaa kuin ohjearvona ja varsinkin "failed in past", eli virhe on tapahtunut jossain välissä aiemmin ei anna vielä oikein isoa aihetta murehtimiseen. Toki kannattaa tarkkailla arvoa, viimeisin pitäisi aina näkyä tiedoissa ja sen pitäisi kyllä pääsääntöisesti pysyä kunnossa. Itse ainakin huomasin parilla vanhemmalla kiintolevyllä joita ei ollut käytetty pitkään aikaan niiden olevan juuri tuolta arvolta aluksi heikompia ja parantuvan aavistuksen kun niitä käytti aktiivisesti. Ilmeisesti kiintolevyjenkin laakeroinnit sitten meinaa hiukan kangistua ilman käyttöä.
Tuo kyseinen arvo siis tarkoittaa tarkalleen sitä aikaa mikä menee siihen, että kiintolevy saavuttaa sen normaalin pyörimisnopeuden. Jos mitään muuta virhettä ei näy ja kiintolevy ei anna tuota virhettä toistuvasti ja se kuulostaa normaalilta (asia mikä kertoo ehkä parhaiten tilanteen, sen kyllä huomaa jos asiat on todella huonosti), niin sanoisin että ei muuta kuin kovaa käyttöä.
*edit*
Itse en kyllä vieläkään oikein luota tuohon gnomen kikkareeseen. Siinähän oli aiemmin mm. bugi joka ilmoitti täysin kunnossa olevien kiintolevyjen olevan täydellisen tuhon partaalla. Jos koneen biosista löytyy smart tarkkailumahdollisuus, niin siihen luotan itse aina eniten.