Asensin Maverickin päivän version kokeiluna. Verkkokortti tunnistui ok. Biosin paikat eivät olleet mukana. Jos olen ymmärtänyt oikein, Biosin paikkaa pidetään rautalankakorjauksena eikä tulle tässä vaiheessa korvaamaan acpi.ec modulia. Joten patteritilan, suspendin ja hibernaten osalta joutuu turvautumaan käsin patchattuihin kerneleihin tai tekemään patchauksen itse tai käyttämään esim lenovo_acpi modulia nettiohjeiden mukaan.
Kokeilin kernelin kääntämistäkin Maverickissa patchin kanssa, mutta uudelleen käännetty kerneli ei mulla toiminut muutoin yhtään oikeammin, vaikka olin patchannut acpi.ec modulin. En saanut selvää menu configista mikä optio olisi pitänyt ottaa mukaan. Oli Maverickin 64 bittinen serveri versio, kun se löytyi 64 bittisenä. Ihan hauskaa oli asentaa X-tila komentoriviltä ja arpoa mitähän tästä tulee. Lopputulos oli "pikkasen" erilainen kuin lucid 64 alternate version preconfiguroitu gnome. No, Maverick -kokeilu on nyt ohi ja asennus poistettu. Lucidista en aio vaihtaa Maverickiin, vaan aion odottaa mitä sitä seuraava versio tuo tullessaan, kun kone nyt toimii. Toki Biosin bugit saavat ratkaisun jossakin vaiheessa. Acerin sivuitakin kannattaa Bios päivityksiä seurailla.