No niin. Taas kuumenee mieli...
Ensinnäkin, olen lukenut monesti useimmat aiemmat aihetta käsittelevät viestit ja olenpa itsekin kirjoittanut sellaisen aiemminkin. Niistä ei ole apua juuri nyt, joten...
Tilanne:
Minulla on kaksi kovoa. Toisessa on käyttikset ja osiot tiedostoille. Toinen on pelkkä (tai olisi) mediavarasto.
Tahtoisin niin kovin siirtää kuvakkeen työpöydälle tuosta mediavarastosta.
Olen koettanut jo vaikka mitä ohjelmaa, mutta menee vain entistä sekavammaksi. Koodista en ymmärrä juuri mitään.
Kysynkin, että miksi tämä edelleen on näin vaikeaa. W:ssa riitii, kun raahasi kuvakkeen työpöydälle ja se oli siinä. Jos tahtoi poistaa, siirsi roskiin. Argh. En tahdo siirtyä W:iin.
Aiemmassa viestiketjussani samasta aiheesta joku kertoi kyseessä olevan virhe jossakin Ubuntun syövereissä ja että se olisi korjattuna 10.04:ssa. Ei ole.
Olen erilaisilla ohjelmilla ja ohjeilla nyt siinä tilanteessa, että kuvake on työpöydällä, mutta siellä on sinne kuulumatonkin kuvake, jonka tahdon pois. Eikä oikea kuvake käynnisty, ellei sitä klikkaa neljästi! Gparted ja Levytyökalu eivät sitä pois saa, enkä minä. Käynnistyksen yhteydessä herjaa; The disk drive for /media/sdb1 is not ready yet or not present. Siitä selviää painamalla s-kirjainta. Tämä sdb1 on se levy, joka sisältää sen mediavaraston, jonka olen onnistunut saamaan työpöydälle.
Nyt tästä uhkaa, hermojen mentyä, tulla turhan pitkä viesti... jos jaksoit lukea ja osaat auttaa, niin please.
Olen koodi-allerginen, mutta jos se on ainoa tapa, niin sekin käy, kunhan on tarpeeksi yksinkertaista.
Kiitos jo vinkeistä.