Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Pitäisi toimia suoraan jos on Canon Pixma MP210. http://www.openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-Pixma_MP210Mutta jos mallista puuttuu toi pixma sana, niin ei openprinting.org:sta sellaista löydy. En sitten osaa auttaa. Kokeilithan sitä ubuntun tulostimen asennus ohjelmaa?
Lainaus käyttäjältä: Dost - 16.08.08 - klo:23.37Pitäisi toimia suoraan jos on Canon Pixma MP210. http://www.openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-Pixma_MP210Mutta jos mallista puuttuu toi pixma sana, niin ei openprinting.org:sta sellaista löydy. En sitten osaa auttaa. Kokeilithan sitä ubuntun tulostimen asennus ohjelmaa?Kyllä on Canon Pixma MP210. Voitko vielä neuvoa tyhmää sen verran, että mistä se tulostimen asennusohjelma löytyy? Oon käyttäny Ubuntua tosi vähän ja sen takia hiertää...
jos se on 64bit voit heittää hanskat tiskiin. Munkin pitää aina mennä läppärillä rinttailemaan kun toi pöytäkone on 64bit. Seuraava laite on kyllä luultavasti HP. Ne depit voi muuten ajaa ihan napsauttamallakin.
Tee näin jos sulla siis on i386 linuxi eikä 64bittinen..käyt ne deb paketit canonin sivuilta tietysti.. eli tuo common ja 210 molemmat pitää ladata sivustoltasudo dpkg -i cnijfilter-common_2.80-x_i386.debsudo dpkg -i cnijfilter-mp210series_2.80-x_i386.debsudo /etc/init.d/cupsys restartsudo /usr/sbin/lpadmin -p MP210 -m canonmp210.ppd -v cnij_usb:/dev/usblp0 -Esudo /usr/sbin/lpadmin -d MP210Ja sitten käynnistät koneen uudelleen, eikös ollutkin helppoa ubuntussa.. Windowsilla olis tarvinnut painaa parikertaa hiiren nappia niin olis toiminut. Niin ja ole onnellinen jos saat skannerin toimimaan ubuntussa, itse en saanut joten menin kauppaan ja ostin vistan, olen ollut sen jälkeen enemmän onnellinen kuin koskaan..Ja skannerin käyttämiseen tarvitset sen scangear ajurin, milläään noilla xsanella en saanut toimimaan.. Onnea matkaan.
Tee näin jos sulla siis on i386 linuxi eikä 64bittinen..käyt ne deb paketit canonin sivuilta tietysti.. eli tuo common ja 210 molemmat pitää ladata sivustoltasudo dpkg -i cnijfilter-common_2.80-x_i386.debsudo dpkg -i cnijfilter-mp210series_2.80-x_i386.debsudo /etc/init.d/cupsys restartsudo /usr/sbin/lpadmin -p MP210 -m canonmp210.ppd -v cnij_usb:/dev/usblp0 -Esudo /usr/sbin/lpadmin -d MP210 Ja sitten käynnistät koneen uudelleen, eikös ollutkin helppoa ubuntussa.. Windowsilla olis tarvinnut painaa parikertaa hiiren nappia niin olis toiminut. Niin ja ole onnellinen jos saat skannerin toimimaan ubuntussa, itse en saanut joten menin kauppaan ja ostin vistan, olen ollut sen jälkeen enemmän onnellinen kuin koskaan..Ja skannerin käyttämiseen tarvitset sen scangear ajurin, milläään noilla xsanella en saanut toimimaan.. Onnea matkaan.