Kirjoittaja Aihe: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!  (Luettu 12170 kertaa)

Oxygen_I

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #20 : 02.01.06 - klo:23.26 »
Luultavasti F-S huollossa ovat kattoneet LittleLionin tuotenumeroa Windowsista ja havainneet siinä outoksia.

ps. Windows maksaa rahaa, linux ei. Käytän siis Linuxia.

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #21 : 02.01.06 - klo:23.50 »
Luultavasti F-S huollossa ovat kattoneet LittleLionin tuotenumeroa Windowsista ja havainneet siinä outoksia.

Niin vissiinkin ovat tehneet.


Lainaus
ps. Windows maksaa rahaa, linux ei. Käytän siis Linuxia.

Niin minäkin pääasiassa, mutta jos tällä alalla aikoo hommia työkseen tehdä on pakko hallita myös win puoli, joten pitää sekin varalla pitää koneella, jos jotain tarttee testata.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #22 : 03.01.06 - klo:01.19 »
Niin minäkin pääasiassa, mutta jos tällä alalla aikoo hommia työkseen tehdä on pakko hallita myös win puoli

ei välttämättä, mutta kyllähän win-puolelta kieltämättä enemmän hommia löytyy.

Janne

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #23 : 03.01.06 - klo:01.26 »
ei välttämättä, mutta kyllähän win-puolelta kieltämättä enemmän hommia löytyy.

Valitettavasti ainakin minun tapauksessa näin vielä on.


Pakko osata win systemiit varsinkin serverit (ad, dns, dhcp, yms...) ja Linuxin serveri systeemit. Ja vielä noiden yhteen sovittaminen.

Siihen kun vielä lisätään tällä hetkellä opiskelun alla olevan Cisco CCNA:n niin kyllähän tuossa alkaa yhdelle ihmiselle ollakin ;D

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1842
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #24 : 03.01.06 - klo:12.17 »
Niin minäkin pääasiassa, mutta jos tällä alalla aikoo hommia työkseen tehdä on pakko hallita myös win puoli, joten pitää sekin varalla pitää koneella, jos jotain tarttee testata.

Ite olen todennut että tuon varalla pidon voi hyvin tehdä vmwaren avustuksella. Itse asiassa se on paljon kätevämpää kun dual bootti.

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #25 : 03.01.06 - klo:12.24 »
Ite olen todennut että tuon varalla pidon voi hyvin tehdä vmwaren avustuksella. Itse asiassa se on paljon kätevämpää kun dual bootti.

Oisi kyllä, mutta tällä hetkellä käyttökoneeni tehot eivät riitä vmwaren pyörittämisen kunnolla. Eikä vara hommata parempaa.

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1842
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #26 : 03.01.06 - klo:12.32 »
Ite olen todennut että tuon varalla pidon voi hyvin tehdä vmwaren avustuksella. Itse asiassa se on paljon kätevämpää kun dual bootti.

Oisi kyllä, mutta tällä hetkellä käyttökoneeni tehot eivät riitä vmwaren pyörittämisen kunnolla. Eikä vara hommata parempaa.

Muististahan sen toimivuus on kiinni. 50e saa 512M joten eikun kauppaan ostamaan... :)


LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #27 : 03.01.06 - klo:12.38 »
Muististahan sen toimivuus on kiinni. 50e saa 512M joten eikun kauppaan ostamaan... :)

Tiedän kyllä, mutta kukas sanoi, että käyttökoneeni on pöytäkone ;D

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1842
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #28 : 03.01.06 - klo:12.44 »
Muististahan sen toimivuus on kiinni. 50e saa 512M joten eikun kauppaan ostamaan... :)

Tiedän kyllä, mutta kukas sanoi, että käyttökoneeni on pöytäkone ;D

Eihän käyttökoneena voi olla muu kuin pöytäkone! Läppäri sen sijaan on hyvä lelu :)


LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #29 : 03.01.06 - klo:13.01 »
Eihän käyttökoneena voi olla muu kuin pöytäkone! Läppäri sen sijaan on hyvä lelu :)

Näinhän se vähän on, mutta kun en ole itse tuota konetta ostanut niin ei mahda mitään. Sen olen, kyllä todennut, että tällaisilla teho-kannettavilla ei tee mitään, koska tämä on liian raskas kannettavaksi, mutta ei riittävän tehokas teho käyttöön.

Jatkossa jos konetta ostan niin ostan kunnon pöytäkoneen käyttökoneeksi ja jos kannettavaa tarvitsen niin jonkun kevyt kannettavan.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #30 : 05.01.06 - klo:15.42 »
Eihän käyttökoneena voi olla muu kuin pöytäkone! Läppäri sen sijaan on hyvä lelu :)

Näinhän se vähän on, mutta kun en ole itse tuota konetta ostanut niin ei mahda mitään. Sen olen, kyllä todennut, että tällaisilla teho-kannettavilla ei tee mitään, koska tämä on liian raskas kannettavaksi, mutta ei riittävän tehokas teho käyttöön.

Jatkossa jos konetta ostan niin ostan kunnon pöytäkoneen käyttökoneeksi ja jos kannettavaa tarvitsen niin jonkun kevyt kannettavan.

jaa'a mitä mahdat koneelta töissäsi vaatia jos nyky kannettavien tehot ei riitä?

pelaaminen tietysti on asia erikseen ja jos suunnittelet jotain missä tarvitaan 3D mallinnusta niin voi olla että näytön ohjaimesta loppuu nopeasti teho kun ikää tulee ja pöytä koneeseen sen voi vaihtaa, mutta en kyllä keksi oikein muuta mihin kannettavalla nykyään ei pystyis. ja IBM(Lenovo) sekä sony ainakin ovat tehneet koneet joilla tuokin taatusti onnistuu.

Tietysti jos omasta pussista menee rahat niin kyllä kannettavat vielä maksavat enemmän.

itselleni aikoinaan ostin "teho" kannettavan ja tässä se vielä on täysin voimissaan ainut on että radeon 9000 64Mb on aika heikko jos haluaisi pelata uusia pelejä.
eikä pöytä koneeseen saa edes näin hyvää litteää näyttöä jos ei osta 20" pienemmät häviää tarkkuudessa järkiään. ja sen jälkeen koneen hintakin alkaa olla kannettavan luokkaa kun kunnon näytön ostaa.

tämä kysymys ja kommentit vain siksi koska olen utelias tietämään mitä hommaa teet jos tarvitset niin älytöntä myllyä ettei kannettavasta ole sitä hoitamaan.

mutta se on totta että itsekin ostan seuraavan koneen eri perustein kuin tämän sillä akun pitää kestää työpäivä ja kone ei saisi painaa. ja en pelaa nykyään enää juurikaan.

itse suhtaudun tähän kannettava/pyötyäkone asiaan eritavalla, koska en tee pöytäkoneella mitään ja vähintää selkä särkyisi sitä raahatessa paikasta toiseen. :)

simohell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Re: Nyt meni hermot yhdistelmä Acer ja linux!
« Vastaus #31 : 06.01.06 - klo:23.22 »
15" kokoiset ja sitä suuremmat läppärit ovat kyllä usein melko ikäviä. Etenkin jos niihin on tungettu liian tehokas prosessori, joka polttaa näppiksen läpi.

Minulla on alle 2kg läppäri. Prossutehoa on vain 1,73 MHz Pentium M:ää, mutta muistia sentään gigan verran. Näytönohjain antaa nyt tällä hetkellä iloisesti 2,9 megapikseliä Gnomen työpöytää, josta 1600x1200 ulkoiseen TFT:hen. DVD-RW DualLayer löytyy myös, langattomat ja langalliset verkot myös. Hintaa koneella ei ollut kuin 1275 euroa. Omat työni ainakin ovat usein sellaisia että niissä tarvitaan hyvä näyttö ja paljon työpöytätilaa. Muistikaan ei saisi heti loppua, esim. tarkkoja kuvia skannattaessa. Kiintolevyllä tarvitaan lähinnä työtilaa, kun viihde ja valmiit työt ovat tiedostopalvelimella, DVD:llä tai ulkoisella kovalevyllä.

Minulle nämä tehot riittävät, eikä kone paina liikaa. Läppärin oma näyttö on parempi kuin juuri mikään mitä olen työpöydällä nähnyt.
"Freedom fighters, speak with your tongues,
sing with the might of the wind in your lungs!"
--Donovan Leitch

qtea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
    • Qtea, Qsta ja muusta
slurps!
« Vastaus #32 : 19.04.06 - klo:20.09 »
Minulla on alle 2kg läppäri. Prossutehoa on vain 1,73 MHz Pentium M:ää, mutta muistia sentään gigan verran. Näytönohjain antaa nyt tällä hetkellä iloisesti 2,9 megapikseliä Gnomen työpöytää, josta 1600x1200 ulkoiseen TFT:hen. DVD-RW DualLayer löytyy myös, langattomat ja langalliset verkot myös. Hintaa koneella ei ollut kuin 1275 euroa. Omat työni ainakin ovat usein sellaisia että niissä tarvitaan hyvä näyttö ja paljon työpöytätilaa. Muistikaan ei saisi heti loppua, esim. tarkkoja kuvia skannattaessa. Kiintolevyllä tarvitaan lähinnä työtilaa, kun viihde ja valmiit työt ovat tiedostopalvelimella, DVD:llä tai ulkoisella kovalevyllä.
Kuulostaa aika nannalta, kerro toki, minkä valmistajan mikä kone sulla on?

Infeliz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Re: slurps!
« Vastaus #33 : 22.04.06 - klo:12.59 »
Minulla on alle 2kg läppäri. Prossutehoa on vain 1,73 MHz Pentium M:ää, mutta muistia sentään gigan verran. Näytönohjain antaa nyt tällä hetkellä iloisesti 2,9 megapikseliä Gnomen työpöytää, josta 1600x1200 ulkoiseen TFT:hen. DVD-RW DualLayer löytyy myös, langattomat ja langalliset verkot myös. Hintaa koneella ei ollut kuin 1275 euroa. Omat työni ainakin ovat usein sellaisia että niissä tarvitaan hyvä näyttö ja paljon työpöytätilaa. Muistikaan ei saisi heti loppua, esim. tarkkoja kuvia skannattaessa. Kiintolevyllä tarvitaan lähinnä työtilaa, kun viihde ja valmiit työt ovat tiedostopalvelimella, DVD:llä tai ulkoisella kovalevyllä.
Kuulostaa aika nannalta, kerro toki, minkä valmistajan mikä kone sulla on?

Decode M30?

simohell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
"Freedom fighters, speak with your tongues,
sing with the might of the wind in your lungs!"
--Donovan Leitch