Kannattaisiko vaihtaa 8.10:een tai Jauntyyn 9.04? Aloittelin itse D-Linkin kortin (HP:n Pavilion ZV5000 -series) kanssa aikoinaan 7.10:n kanssa ja ongelmat tuntuivat vähenevän merkittävästi, kun tultiin 8.10:iin. "Karvallinen" yhteys oletettavasti toimii kunnolla, kuten lähes aina
Sun(agastgif ) pitää sitte tehdä nyt, heti, välittömästi ja pakosti. Olen meinaan huomannut suuren 8.04 ja 9.04 välillä etenkin laitepuolella. Käytin ensin 8.04, mutta innostus lopahti C-median luurien, webbikameran, wlanin, ym. kanssa. Sen jälkeen palasin wintöötsän käyttäjäksi. Nyt kesällä innostus lopahti puolestaan vistaan jonka toimintaa leimasivat ko luurien toimimattomuus, hitaus ja useat kaatumiset. Yritin jopa uudelleenasentaa koko roskan, mutta mikään ei auttanut. Siispä vanhan tutun
tm Ubuntun uusi versio käyttöön ja kaikki laitteistoon liittyvät toimimattomuudet tipotiessää. Joidenkin laitteiden kohdalla edellytti/-tää vähän säätöä, mutta sitä varten on tää foorumi.
D-linkin kortin mallia en muista (vaihtunut Buffaloon, mikä ei hyvä sekään...) - mutta se oli vielä vanha "b" -protokollaa, siis 11 Mb. Nyttemin olen säätänyt Hardya PS/3:lle sekä Jauntya Acerin miniläppärille (Atherorsin WLAN) - kaikki "g" / 54 Mb-kortteja. Purkkina ollut viime aikoina Telewellin 510 - mikä on kyllä ollut ihan yes - sekä Winkkelin että Linukan puolella. Töitä on tehty, mutta kaikki on saatu enemmin tai myöhemmin pelittämään.
Kaikkien vehkeiden kanssa läpikäydyt "buutit" ovat varmaan jo tuhansissa, perhe tykkää... Wink
OT:Mulla on sama Telewellin 510. Toimii kun junan vessa, ihan heittämällä. Entisen ZyXellin kanssa oli muuten tuntien mittaisia tappeluita. Mulla on HP dv5 sarjan kikotin jossa Atherosin WLAN verkkokortti. Toimii tuon purkin kanssa kuin unelma, eikä vaadi edes madwifiä tai ip käsiohjausta asetuksiin mentäessä. Omat kokemukset taas PS3sta rajoittuvat myös 8.04 johon ei saanut WEP suojattua yhteyttä sitten millään.
Tuohon buuttihommaan voin sanoa, että jos kyseessä ei ole windows, älä buuttaa ennen kuin laite vaatii, tai on jumissa. Tämä säästää aikaaa, ja turhat buutit koituvat laitteen kohtaloksi(nimim. kokemusta on).
Nyt tuli mieleen, että kenelle vastaan ja mitä, mutta tulipahan kirjoitettua