Kirjoittaja Aihe: ubuntu 7.10 asennuksessa ilmennyt virheilmoitus [RATKAISTU]  (Luettu 2379 kertaa)

KimmoDog

• Käyttäjä
    • Profiili
joo eli aluksi pahoittelut mahdollisesta saman aiheen ketjusta, en alkanut etsimään vanhoista ketjuista mahdollista valmista ketjua samasta aiheesta, sillä käytän puhelimen kautta nettiä ja selailu aika hankalaa. Mutta ongelma on siis asennuksessa tapahtuva virheilmoitus. Kerron kaikki ihan alusta  alkaen:

eli koneena on itse koottu pöytätietokone jonka käyttiksenä on valmiina microsoftin visva. Olen päättänyt ihan mielenkiinnosta asentaa  OIKEAN käyttöjärjestelmän Linux Ubuntu vers7.10 (tiedän, vanha versio mutta ei keskitytä siihen) liveCD:nä on netistä tilattu "aito" versio, ja olen testannut CD:n virheettömyyden, eikä mtn ilmennyt.
Käynnistettyäni koneen DVD-aseman kautta, tulee normaalisti Ubuntun valikko esiin, olen yrittänyt klikata "käynnistä tai asenna ubuntu" kohtaa, mutta jumittuu sitten lataus kohtaan. Tämän jälkeen olen yrittänyt asentaa ubuntun menemällä "käynnistä ubuntu turvallisessa graafisressa tilassa" kohtaan, tämä toimii normisti, mutta ubuntun työpöydän auettua, kun klikkaa asenna kuvaketta, ilmenee ongelma. Perustietojen annon jälkeen kun vars asennus alkaa, tulee virheilmoitus: " 

tiedostojen kopiointi epäonnistui - viallinen CD/DVD?
Tiedostoja kovalevylle  kopioitaessa tapahtui virhe:
[Errno 5] Input/Output error: '/rofs/usr/share/man/man1/dvd+rw-booktype.1.gz'
tämä virhe johtuu usein viallisesta CD/DVD-levystä tai
asemasta. Voi olla hyödyllistä puhdistaa CD/DVD, kirjoittaa CD/DVD levykuvasta
alhaisemmalla nopeudella, tai puhdistaa CD/DVD-aseman linssit (puhdistussarjoja saa usein elektronisten
tarvikkeiden liikkeistä).

Tämän viestin jäkeen asennus keskeytyy, eikä uudelleen kokeileminen auta...
Ja kuten alussa sanoin, levy toimii kuten pitääkin ubuntun testauksen mukaan.
Eikä asemassakaan pitäisi vikaa olla, ainakin visva asentui normaalisti ilman virheitä. Mikä tässä auttaisi.

Lisätietona vielä, haluan siis koneeseeni pelkän ubuntun, eli visva saa jäädä unholaan. Asennuksen kysyessä levytilan käyttöä valitsin osiointisovelluksesta kohdan ohjattu: käytä koko levyä ja valitsin levyn, missä visva on. Minulla on siis kaksi erillistä kiintolevyä koneessa.

Taidoistani voin sen vielä sanoa, etten ole mikään nero, joten antakaa minulle ohjeet mallia rautalanka paketti kerittynä  joten älkää kertoko asioita minulle itsestäänselvyyksinä, sillä tod näk en tajua mitään ilman apua... :D kiitoksia etukäteen.

« Viimeksi muokattu: 12.09.09 - klo:16.11 kirjoittanut KimmoDog »

KimmoDog

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: ubuntu 7.10 asennuksessa ilmennyt virheilmoitus
« Vastaus #1 : 12.09.09 - klo:11.51 »
Joo ja kaikille tuleville auttajille vielä tiedoksi, että lataan varmuuden vuoksi ubuntun uusimman version vielä ja kokeilen asentaa sitä, jos vaikka olisikin tuo asennuslevy paskana.
Ilmoitan vielä tämän viestin alle mun koneen tarkemmat tiedot jos auttaisivat teitä...

KESKUSYKSIKKÖ
 -Muisti: 2 Erillistä kiintolevyä (298Gt + 465Gt)
 -RAM-muisti:2*Corsair Mxs2 DDR2 1024Mt
 -Emolevy:ASUS P5K
-Näytönohjain:NVIDIA GeForce 8800GT
-Suoritin:2* Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @2.66Ghz
-Verkkosovitin:Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000 Base-T Controller
 -Käyttöjärjestelmä:Windows Vista Home Premium 32-bit
-CD/DVD-asema:Sony rewritable drive, malli nro: AD-7170A

NÄYTTÖ
-ViewSonic 17” LCD VX724

NÄPPÄIMISTÖ
 -Microsoft Keyboard with Fingerprint Reader(Ajurit pystyy lataamaan ilmaiseksi Microsoftin kotisivujen kautta)

HIIRI
 -3D Optical mouse (valmistajaa en muista, ATK-kaupasta ostettu perushiiri)

KAIUTTIMET
-Logitech X-230(32-wattiset RMS-stereokaiuttimet FDD2-kaksoisohjainsatelliittien kanssa PC:lle)

Lasse.

• Käyttäjä
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
« Vastaus #2 : 12.09.09 - klo:12.11 »
Kyllä minä luulen että levy on jollakin tavalla viallinen, joten kannattaa tosiaan kokeilla uudella levyllä.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

KimmoDog

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.09.09 - klo:13.52 »
joo ainakin kun aikaisempia topiceja luki niin usealla oli ollut ongelmia tilatun levyn kanssa, nyt on poltettu 9.07 levylle ja testaus käytössä ainakin toimi moitteetta. Kuhan tästä ny kotia asti pääsen niin testailen. Ilmoitan tänne sit miten kävi... :)

Mario92

• Käyttäjä
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
« Vastaus #4 : 12.09.09 - klo:14.09 »
joo ainakin kun aikaisempia topiceja luki niin usealla oli ollut ongelmia tilatun levyn kanssa, nyt on poltettu 9.07 levylle ja testaus käytössä ainakin toimi moitteetta. Kuhan tästä ny kotia asti pääsen niin testailen. Ilmoitan tänne sit miten kävi... :)
9.07? Onko ladattu jostai piratebaysta "uusin versio jossa on jo kaikki" vai tuliko vain kirjoitusvirhe? :D

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Lasse.

• Käyttäjä
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
« Vastaus #5 : 12.09.09 - klo:14.31 »
*sigh* Lienee ilmeistä, että kyseinen henkilö kirjoitti version vahingossa väärin.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

KimmoDog

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 12.09.09 - klo:14.39 »
joo oho, tais mennä tosiaan väärin toi versio nro mut kuiteski latasin sen siis ubuntun suomenkieliseltä sivulta (eli tänkin foorumin kotisivulta) ja ilmoitti version olevan uusin ilmestynyt.... Mut en nyt puhelimen netil jaksa alkaa ettii oikeeta numeroo kun varmaan tiiätte mitä tarkoitan...

KimmoDog

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 12.09.09 - klo:16.10 »
ongelma ratkesi, eli kun asensin itsepoltetulla levyllä vers 9.04 niin onnistui moitteitta...
Joten tähän voisi lopuksi sanoa CSItä lainaten: Case closed.
Kiiitos kaikille auttaneille.