Kirjoittaja Aihe: Uuden vuoden lupauksia  (Luettu 2969 kertaa)

Sorkkarauta

• Käyttäjä
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Uuden vuoden lupauksia
« : 01.01.07 - klo:02.01 »
Hyvää uutta vuotta kaikille.

Ajattelin taas avautua Ubuntusta. Nyt kun näistä alun tempuista on selvitty ja Winekin pyörittää (tosin vähän hitaasti) tarvitsemiani Wintoosan ohjelmia, niin lopullinen Windows lukko on aukaistu. Enpä tiennytkään kuinka älyhyvä softa on tuo Wine.

Olen tehnyt ns. kolme käännytystä Wintoosasta Ubuntu -käyttäjiksi. Ja yritänpä tehdä lisää vastaavia temppuja tulevanakin vuonna. Sen lisäksi, "kiusaan" toimittajia pakottamalla heidän asiakirjansa Open Officen formaattiin. Suosittelen, mikäli olette asemassa jossa voitte vaikuttaa Open Officen leviämiseen tavalla tai toisella, huomioimaan pikku källejä jotta tämä M$ lock in saadaan avattua.

Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

wilhelmi

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Uuden vuoden lupauksia
« Vastaus #1 : 01.01.07 - klo:10.37 »

Vuosi on sitten taas kerran vaihtunut. Lupaukset jätän tekemättä. Sen sijaan esittäisin toivomuksen. Kun tältä foorumilta kyselee apua, usein annetaan linkkejä, joiden takan on englanninkielinen ohje. Minulla ei aikanaan rippikoulun opinto-ohjelmassa ollut kielilläpuhumista. Sen vuoksi niistä ei saa selvää. Näitähän voi olla joku muukin. Sen vuoksi toivomus olisi saada ohjeet kotimaisella kielellä. Tämänhän pitäisi olla suomenkielisen Ubuntun keskustelualue.

wilhelmi

peran

• Vieras
« Vastaus #2 : 01.01.07 - klo:10.45 »
Sen sijaan esittäisin toivomuksen. Kun tältä foorumilta kyselee apua, usein annetaan linkkejä, joiden takan on englanninkielinen ohje. Minulla ei aikanaan rippikoulun opinto-ohjelmassa ollut kielilläpuhumista. Sen vuoksi niistä ei saa selvää. Näitähän voi olla joku muukin. Sen vuoksi toivomus olisi saada ohjeet kotimaisella kielellä. Tämänhän pitäisi olla suomenkielisen Ubuntun keskustelualue.

Tämä toivomus kannattaneen antaa kysymystä esittäessä, koska usein ohje on selkeämpi alkuperäiskielellä kuin hätäisesti käännettynä.

Edit - sanakirjan avulla kääntämällä oppii jotain ko. kielestäkin.

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 01.01.07 - klo:11.07 »

Vuosi on sitten taas kerran vaihtunut. Lupaukset jätän tekemättä. Sen sijaan esittäisin toivomuksen. Kun tältä foorumilta kyselee apua, usein annetaan linkkejä, joiden takan on englanninkielinen ohje. Minulla ei aikanaan rippikoulun opinto-ohjelmassa ollut kielilläpuhumista. Sen vuoksi niistä ei saa selvää. Näitähän voi olla joku muukin. Sen vuoksi toivomus olisi saada ohjeet kotimaisella kielellä. Tämänhän pitäisi olla suomenkielisen Ubuntun keskustelualue.

wilhelmi
Samaa toivon minäkin.

Linux user # 406601

wilhelmi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.01.07 - klo:14.31 »

Jatkaisin vielä hiukan suomenkielisyydestä. Olen kyllä käyttänyt sanakirjoja ja käännösapuja. Käytin pari vuotta englanninkielistä Susea. Ensin 9.1 sitten 10.0. Opettelin omin päin näillä Linuxia virheiden kautta. Siihen aikaan ei ollut Susea suomennettu. Valitsin Kubuntun juuri sen vuoksi koska olin mielestäni riittävästi tuhertanut englanninkielen kanssa. Ja sen vuoksi ohjeetkin saisivat olla suomeksi. Lataamani Kubuntu Edgy on toiminut niin hyvin etten ole vielä tarvinnut neuvoja. Olen saanut sähläykset ominpäin selvitettyä. Toiveeni olikin lähinnä tulevaisuutta varten. Ubuntun käyttäjiä on käsittääkseni kahta sorttia. Todellisia osaajia, jotka kokeilevat ja kikkailevat kaikenlaista ja sitten minunlaisiani käyttäjiä, jotka haluavat suhteellisen varmasti toimivan koneen niihin tarkoitukseen joita haluavat käytellä.

juyli

• Vieras
« Vastaus #5 : 01.01.07 - klo:23.38 »
. Sen vuoksi toivomus olisi saada ohjeet kotimaisella kielellä. Tämänhän pitäisi olla suomenkielisen Ubuntun keskustelualue.

Vaatimuksesi on täysin ylivoimainen. Jos joku ylipäätään osaa ratkaista ongelmasi, on aika turha toivoa
hänen kääntävän kaikkinaiset ohjeet suomenkielelle. Kielenkääntäminen on erittäin vaativaa,
eikä siten voida olettaa, että sinun kysymykseesi kukaan voi uhrata mahdottomasti aikaa ja vaivaa.
Tällaiset palstat toimivat täysin vapaaehtoisvoimin, eivätkä ne, jotka koittavat ratkaista toisten
ongelmia saa siitä kuin auttamisen ilon (eikä välttämättä edes sitä).