Ota huomioon, että Winellä ajettava DirectX- peli vaatii enemmän tehoja koneelta kuin Windowsilla, sillä Wine ei osaa täysin handlata DirectX:ää. FPS on huomattavasti pienempi kuin Windowsin puolella.
Eikös se ollut niin että Wine kääntää ne DirectX käskyt OpenGL:ksi. Eipä se silti sitä kokonaan osaa, mutta tuosta se hitaus johtuu kait.
Juuri näin. Mutta ei sen pitäisi paljoa hidastaa se kääntäminen, hitaus johtuu vain puutteellisesta kirjastosta tms. Esimerkiksi DirectX 7 on nykyään suht bueno Winellä, esim. jos pelaan Call of Duty 2:sta Winellä DX7:lla, täysi resoluutio 1920x1200 ja AA 4x eli täysillä, niin Windowsissa on FPS ~300 luokkaa ja Winellä +200. Ei huono. Mutta DirectX9:llä Windowsissa FPS ~200 ja Winellä 30-50. Siinä on vissi ero.