Olen asentanut ja testaillut hiukan Intrepid KDE alphaa ja otetaan tästä vaikka esimerkki. Huomasin tässä, että jos avaan kaksi flashvideota sisältävää sivua auki firefoxilla, niin selain kaatuu. Yritin etsiä
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/intrepid sivuilta tästä bugiraporttia, mutta huomasin, että bugiraportit näyttävät olevan Gnome käytössä ilmenneitä ongelmia tuolla, eli onko Kubuntulle tehty oma lauchpad, vai kuuluisiko tämä firefox bugeihin tms? Flash hakusanalla tuolta en löydä tätä ongelmaa ja epäilen vahvasti, että olisin ensimmäinen tämän ongelman huomaaja, eli paikka on mitä ilmeisimmin väärä tälle raportille?
Itseäni kiinnostaisi raportoida vastaantulevista ongelmista kehittäjille, mutta kun itse pidän hiukan sekavana tuota launchpad käytäntöä, enkä oikein ymmärrä sen jakoa, enkä ole löytänyt mitään hyvää ohjeistusta tähän. Tämä on varmasti hiukan hankala aihe yrittää vääntää rautalangasta, mutta yritin jo osallistua cell ubuntu launchpadin kautta ja ilmoittaa sen sammuttamisongelmista, mutta oikeastaan samantien bugi merkittiin jo olevaksi (duplicate) tuolla Intrepid launchpadissä.
Kiinnostaisi siis osallistua, mutta en haluasi missään nimessä sekoittaa pakkaa tekemällä ilmoituksia väärin. Raportistani kuitenkin kiitettiin, mutta ymmärrän, että juuri näiden päällekkäisten raporttien siivoamisessa on varmasti yllinkyllin hommaa ylläpitäjillä, enkä halua hidastaa heidän työtä.
Voisiko joku kehityksessä enemmän mukana oleva yrittää valaista näitä asioita. Tuskin olen ainut suht tuore Ubuntu/linux käyttäjä joka haluaisi osallistua jotenkin toimintaan?
*edit*
Toinen ja kolmas ongelma liittyi Intrepid KDE4.1 asennuksen jälkeiseen näppäimistön/hiiren toimimattomuuteen KDM:ssä ja tämän sain korjattua lainailemalla openSUSE:n xorgista nämä asetukset. Tällaiset raportit vaativat käsittääkseni useamman liitteen lokitiedostoista tms. ja tästä käytännöstäkään en oikein löytänyt selkeää materiaalia?