Jos tuo Avast on niin tehokas viruksen löytäjä ja eteenkin poistaja, niin miksei sitä ole Linux-ympäristöön ja valmiina saatavilla.
http://www.avast.com/eng/download-avast-for-linux-edition.htmlavast! Linux Home Edition Download
avast! Linux Home Edition download
To protect your home computer running Linux, download avast! Linux Home Edition from this page now.
Note: the program will not work without a valid license key. To get your key, please use the registration form.
For more information about the product, please follow the links on the left.
For latest virus database (400.vps) updates, please use kernel library 4.7.x. Older engines cannot use latest 400.vps files due to limitations in the former algorithm.
Minua henkilökohtaisesti kiinnostaa eniten tuo oman koneeni Xp-Pavilion osa, jossa saa hässeltää mennen tullen ja tuossa partitiossa dev2 on taatusti kaksi Nortonin tunnistamaa virusta joista toinen Trojan.Vundo ja kiinni dll-tiedostosta.
Nyt joku Windowsin viruksista perillä oleva selventäkööt millaisen vaaran ilmeisesti vain ja ainoastaan (niinkö?) Windowsin tuntema virus aiheuttaa Linuxille. Onko Trojanilla viruksia Linux-järjestelmässä? Itse en oikein käsitä noita Nortonin ja F-securen kyvyttömyyttä estää virusten tulo koneelle. Onko niin, että jos et sillä minuutilla ole koneesi ääressä antamassa käskyä konetta uhkaavasta vaaran estämisen varalta niin käykö sitten niin, ettei nuo onnettomat viruksentorjuntaohjelmat tee itse mitään?
Näyttää nimittäin useiden vuosien kokemuksella, että viruksen asettaminen "karanteeniin" ei auta yhtikäs mitään. Tuli on jo työnsä tehnyt.