Puhut täyttä paskaa! Windows XP:hen F-Secure internet paketti asentui ja oli heti käyttövalmis.
en muista, että mikään ohjelma olisi aiheuttanut minulle koskaan niin paljon ongelmia windows-aikoinani kun f-secure, mutta se ei ole nyt tärkeää.
Asensin ClamAv:n Synapticin kautta, mutta koska sitä ei löydy mistään valikoista eikä usr/bin kansiostakaan. Asensin Synapticilla ClamTK graafisen ohjelman, mutta SEKÄÄN EI TOIMI.
et ole kertonut miksi tarvitset virustorjuntaa. linuxissa sitä ei yleensä tarvita kuin palvelimilla (kuten jo sanoin) ja silloinkin skannaillaan windows-viruksia jotka eivät voi levitä linuxissa. palvelimen ylläpitäjät puolestaan yleensä tietävät mitä tekevät tai heidän ei pitäisi ylläpitää palvelinta.
palvelinta sinulla ei ole, koska niillä ei yleensä ajella työpöytiä joten ilmeisesti yrität skannailla windows-osioita dualboot-koneella. tämä olisi ollut ihan hyvä kertoa, jotta vastaaminen tuntuisi mielekkäältä, eikä ketjua lukiessa vahingossakaan olettaisi, että windowsin vainoharhaiseksi tekemä käyttäjä yrittää turhaan skannailla linuxiaan.
On helppo sanoa, että opiskele lisää, mutta kun kirjallisuutta ei ole, ei ainakaan meidän kirjastossa, eikä kuulemma määrärahat anna myöden hankkia, on ainoaksi keinoksi opiskella tullut tämä foorumi
netissä ja distron omissa manuaaleissa on muuten aika hemmetin paljon enemmän tietoa kuin näytät uskovankaan. mutta juu, ne eivät ole paperilla, mutta ei ole tämä foorumikaan.
näyttääkin siltä, että tämä vanhan Dosiin ihastuneet heput eivät haluakaan, että joku muu oppii.
suoraan sanottuna asenteesi on ensimmäisestä kysymyksestäsi alkaen ollut sellainen, että vastamisinto ainakin omalla kohdallani on ollut aika vähissä ja olin näköjään ihan oikeassakin siitä mihin tämä 'hyvin' alkanut ketju johtaa.
Minua ette näillä foorumeilla enää näe ja Ubuntu saa olla minun puolesta vaikka helvetin kuusessa. perunan hajua teille kaikille!
Hyvästi
tästä puolestaan tuli mieleeni, että minusta olisi 'hemmetin hyvä' juttu jos foorumille kirjoittaminen vaatisi foorumille rekisteröitymistä. tämä siitä syystä, että viime aikoina varsinaisesti huonosti käyttäytyneet kirjoittelijat ovat olleet vieraita ja tavallaan toivoisin, että rekisteröitymispakko hieman hillitsisi ihmisten innokkuutta käyttäytyä ääliömäisesti. voi tietty olla, että foorumille kirjoittaa paljon asiallisiakin vieraita, mutta ikävät tapaukset pistävät tietty helpommin silmään.
en varsinaisesti näe, että foorumin avoimuuskaan siitä kärsisi, sillä kuka tahansa voi lukea foorumia ja rekisteröityminen on kaikille ilmaista.