Kirjoittaja Aihe: geforce 8800 ajurit+8.04[RATKAISTU]  (Luettu 7593 kertaa)

juhisi

  • Vieras
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #20 : 03.05.08 - klo:11.39 »

oli sama ongelma Geforce 7600 GS:n kanssa. Tein näin... latasin ensin ja poltin ubuntu 8.04 LTS ISO 64:sen cd:lle, kun levy oli valmis reboottasin koneen kävin biosissa vaihtaan cd-aseman masteriksi. boottasin koneen taas ja kesken systeemin ylösajon vain välilyönillä pääsin tuhon cd:hen sisään joka koko ajan pyöri myllyssä. ohjeiden mukaan suoritin tuon  8.04:sen ja tin sen mitään entisiä säästämättä eli suoraan vain. kun systeemit oli valmiina ja käynnistin uudesti niin vähän ajan päästä tuli ilmoitus saatavilla olevista ajureista ja nyt kaikki pelaa loistavasti.

Klup, ei taidot riitä tohon. Harmittaa kun ei vaan saa pelittää. Mistään asetuksista ei löydy oikeita resoja. Oliskohan kellään vielä neuvoa. Olen noviisi näissä hommissa.
Vaikuttaa winukan puolelle noi kun leikkii noilla ajureilla. Jos asentas uudestaan oliskophan apua. Mites ton ubuntun saa pois ettei hävitä myös winukkaa? Mulla on siis molemmat.
Ymmärtääkseni Juhisi vain asenteli koneelleen Ubuntu 8.04:n...
joo. jouduin asentamaan koko järjestelmän uudesti, itseasiassa kaikenlaisia ongelmia oli liian kanssa. voit katsoa noista tuosta 3D kiihdyttimen ongelmien juttu osiosta.
mulla nuo ongelmat johtui varmaan kirjastoiden ristiriitaisuuksista. juttelin kaverini kanssa tästä linuxista ja mietin että miksi tässä järjestelmässä ei ole jotain järjestelmän valvonta systeemiä, siis sellaista joka lukisi järjestelmää järjestelmän sisältä/sisällä ja antaisi virheilmoituksen koneenkäytäjälle esim. vaikkapa noista vailittuina -ja aukiolevina olevista kirjastoista ja niiden vällillä olevista mahdollisista ristiriitaisuuksista. Eikö nuo kirjasto-tasolla olevat virheet ja/tai ristariitaisuudet heijastu ja vaikuta systeemin toimivuuteen ja vakauteen jne.?  ::)  jos osaisin/pystisin niin ehkä jo jonnekkin kernel-tasolle istuttaisin/ohjelmoisin ohjelman tai "koneen" joka kulkisi järjestelmässä ja lukisi järjestelmää ilmoittaen sitten järjestelmässä olevista virheistä. jotenkin luulisi että tuo voisi olla jonkin asteista ATK:ta???  8)

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #21 : 11.05.08 - klo:08.18 »