Kirjoittaja Aihe: Halpaa ja hyvää näyttöä etsiskelemässä.  (Luettu 2525 kertaa)

peran

  • Vieras
Halpaa ja hyvää näyttöä etsiskelemässä.
« : 27.03.08 - klo:01.24 »
Paria näyttöä olen katsellut:
http://www.itwebbuy.net/i/299796/1.htm

http://www.itwebbuy.net/i/234005/1.htm

Tietenkin toi Samsungi on varmaankin parempi, mutta 100W vähän hirvittää, kun talo on vanha, niin ei tiijä noista sulakkeista, mitä kestää.

Kyseiset näytöt kiinnostavat, kun niissä on toi HD-resoluutio, niin ei tarvitse jälkeenpäin harmitella, kun ei sellaista tullut ostettua.

Onko jollain tietoa pienempienergisistä HD-resoluution näytöistä?

Lisäksi kyselisin, millaisia kokemuksia on ITWebBuy:stä, vai kannattaako ostaa jostain muualta? Hinnat on kyllä puristettu alas.

Edit - pitäneen kaupasta käydä ostamassa 100 W:n lappu ja testata sillä noita sulakkeiden kestävyyksiä. Energiansäästölamppuajahan muuten käytetään. ATK-sälä vaan kuluttaa aikas hyvin Watteja.
« Viimeksi muokattu: 27.03.08 - klo:01.27 kirjoittanut peran »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5727
    • Profiili
Vs: Halpaa ja hyvää näyttöä etsiskelemässä.
« Vastaus #1 : 27.03.08 - klo:07.42 »
En pidä pahana noiden näyttöjen hintaa jos kuvanlaatu on ok. 100W kulutus on mielestäni pieni ja sähkölaitteita pitää olla jo melko huomattava määrä, että sulakkeet kärähtää. En ole vielä koskaan nähnyt alle 10A sulakkeita vanhoissa taloissakaan ja sehän riittää jo 2 300W.

Voltti (V) x Ampeeri (A) = Sähkövirta (W)

Voltin tilalle täällä 230V ja ampeerin tilalle sulaketaulusta yleisesti löytyvä arvo tai vaikka varmuudenvuoksi otat pienimmän jos et tiedä minkä sulakkeen takaa virtaset kiertelee ja tiedät paljonko sähkölaitteita kärsii pitää päällä. Kannattaa muistaa, että esim. hiustenkuivaajakin vie yleensä yli 1500W monesti lähemmäs 2000W :)

Riku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Halpaa ja hyvää näyttöä etsiskelemässä.
« Vastaus #2 : 27.03.08 - klo:13.52 »

Voltti (V) x Ampeeri (A) = Sähkövirta (W)


Itse asiassa näin: Voltti (jännite) x Ampeeri (virta) = Watti (teho)

Tuo 100 W tosiaan on melko vähän sulaketta ajatellen.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5727
    • Profiili
Vs: Halpaa ja hyvää näyttöä etsiskelemässä.
« Vastaus #3 : 27.03.08 - klo:17.54 »
No huh, erittäin hyvä tarkennus. Pitääkin mennä unisena kommentoimaan, olipa lapsellinen kämmi perusasioissa  :-[

peran

  • Vieras
Vs: Halpaa ja hyvää näyttöä etsiskelemässä.
« Vastaus #4 : 27.03.08 - klo:22.36 »
No, taloudellisesti se saattaisi olla kyllä perusteltua. Ton 70 Wattisen näyttiksen ottaminen, kun se tekee n. 15 euroa vuodessa, mikäli käytän näyttöä 12 tuntia päivässä. No, saatan olla sen verran mukavuudenhaluinen, että otan ton 100 Wattisen, kun se todennäköisesti muuten on parempi.

Samsungi on kuitenkin jollakin tavalla pärjäillyt LCD-tekniikassa, kun on testejä ollut. Osittain se pärjääminen tosiaan johtuu myös tosta tehosta – tarkemmin valotehosta, kun silloin saadaan katettua suurempi silmön valoalue.

Edit - Tosin enpähän ole kummankaan näytön kuvaa itse nähnyt, joten en siitä tiedä. Tosin talossa on HD-ready TV, joka sattuu olemaan samsungi ja hyvä kuva siinä on. Tosin en ole vielä yhtään erillistä LCD-näyttöä nähnyt, jossa minun mielestäni olisi huono kuva.
« Viimeksi muokattu: 27.03.08 - klo:22.40 kirjoittanut peran »

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1515
    • Profiili
Vs: Halpaa ja hyvää näyttöä etsiskelemässä.
« Vastaus #5 : 28.03.08 - klo:08.59 »
en ole vielä yhtään erillistä LCD-näyttöä nähnyt, jossa minun mielestäni olisi huono kuva.
tule joskus käymään Forssassa, näytän sinulle 30 Acerin näyttöä joissa kaikissa on erilainen kuva tehdasoletuksilla, ja joka toisessa on AINA ainakin yksi kuollut pikseli.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD