Kirjoittaja Aihe: Kelpaisiko tämä Ubuntulle (wlan)  (Luettu 4035 kertaa)

New_user

• Käyttäjä
    • Profiili
Kelpaisiko tämä Ubuntulle (wlan)
« : 27.02.08 - klo:10.40 »
Mitäs raati mahtaisi sanoa tällaisesta härvelistä. Sisäinen kortti läppäriin. Joistakin viesteistä voisi päätellä, että piirisarja olisi jotenkin tuettu, mutta onko parempaa tietoa.
Tulisi jo hiukan vanhempaan mutta rivakkaan HP nx9010 läppäriin (3 GHz P4, 512 cache)

HP 54g WLAN W450
WLAN standard    IEEE 802.11b, 802.11g
Frequency    2.4 GHz
Data rates    802.11b: 1, 2, 5.5, and 11 Mbps
802.11g: 1, 2, 5.5, 6, 9, 11, 12, 18, 24, 36, 48, 54 Mbps
WiFi-certified    Yes (802.11b, WPA; 802.11g pending)
Interface    MiniPCI Type III
Chipset    Broadcom 4306B0/2050 chipset
Security    Support for 802.1x authentication types EAP-TLS, PEAP, EAP-MD5, EAP-TTLS; support for up to 128-bit WEP encryption, WPA

I Svärd

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kelpaisiko tämä Ubuntulle (wlan)
« Vastaus #1 : 27.02.08 - klo:12.55 »
Itselläni on Hp läppäri ja siinä Broadcom'in wlan piiri, sen kanssa ainakin minulla on ollu yhteyden muodostus joskus houkuttelun takana, eli jos vaihtoehtoja on niin ehkä kannattaa niitäkin harkita. 

Higgins

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.02.08 - klo:15.46 »
Itselläni on Hp läppäri ja siinä Broadcom'in wlan piiri, sen kanssa ainakin minulla on ollu yhteyden muodostus joskus houkuttelun takana, eli jos vaihtoehtoja on niin ehkä kannattaa niitäkin harkita. 

Itselläni taasen HP Compaq nx6325, ja Wlan toimii kuin Ukkopekan toalett...

Higg

I Svärd

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.02.08 - klo:18.03 »
Tarkoitinkin lähinnä Bradcom'n 43xx  sarjan wlan korttia, kyllähän sekin toimii ja ajuritkin löytyy nykyään järjestelmä>ylläpito hardware drivers. Silti teetää joskus töitä kun kirjautuu ensimmäisen kerran wpa salattuun verkkoon.

Regel

• Käyttäjä
  • Lucid
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.02.08 - klo:10.59 »
Onhan tuo n-sarja jo tulossa, kannattaako enää pelkkää b/g-korttia hommata?

KipaK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 29.03.08 - klo:17.25 »
Terve, mulla on kanssa HP:n Pavilion jossa on tuo Broadcom 4312 kortti... mulla se ei lähde toimimaan. Verkko on WEP -salattu.... Osaisittekos antaa vinkkejä miten voisi saada wlanin pelaamaan kun tuntuu olevan oikeastaan ainoa ratkaisematon ongelma Ubuntuun siirtymisen suhteen.

Kiitoksia jo etukäteen

peran

• Vieras
« Vastaus #6 : 29.03.08 - klo:17.27 »
Terve, mulla on kanssa HP:n Pavilion jossa on tuo Broadcom 4312 kortti... mulla se ei lähde toimimaan. Verkko on WEP -salattu.... Osaisittekos antaa vinkkejä miten voisi saada wlanin pelaamaan kun tuntuu olevan oikeastaan ainoa ratkaisematon ongelma Ubuntuun siirtymisen suhteen.

Kiitoksia jo etukäteen

Oletko salannut WEB:llä asciina vai Hexana?

Asciissa itsellä oli ongelmia, niin siirryin hexaan.

KipaK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 29.03.08 - klo:17.40 »
asciina on... täytyy testata niin että otan salauksen hetkeksi kokonaan pois. Laitan tänne viestiä illalla auttoiko!

peran

• Vieras
« Vastaus #8 : 29.03.08 - klo:17.46 »
Mikäli toimii ilman salausta, niin kannattaa siirtyä hexaan web-salauksessa.

KipaK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #9 : 29.03.08 - klo:20.33 »
Salauksen purku ei auttanut...  Sitten menin tuonne 'Rajoitettujen ajureiden hallintaan' ja sieltä asensin bcm43xx-fwcutter. Sillä huomasin sellaisia muutoksia että verkkoni löytyi ja kannettavassa wlanin status valo muuttui punasesta siniseksi. Ajuri ei kuitenkaan auttanut pitkälle sillä koneen toiminta hidastui eikä selaimella päässyt mihinkään. Katsoin verkkotyökaluista että vähän dataa oli siirtynyt, mutta pingattua ei saanut ulkopuolisia servereitä.

http://bcm43xx.berlios.de/

peran

• Vieras
« Vastaus #10 : 29.03.08 - klo:20.43 »
Oletkohan kokeillut ndiswrapperia? Tosin tarvitset netin, jotta pystyt asentamaan Ubuntulle ko. paketin.

KipaK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.03.08 - klo:20.55 »
Joo, olen kokeillut huonolla menestyksellä.

Luin alla olevasta threadista ohjeet 4311 kortille (itsellä se 4312) ja mulla ei pelannut. Niiden ohjeiden jälkeen tuolta oikean yläkulman verkkokuvakkeesta hukkui kokonaan Wireless -yhteydet. Luultavasti koska ohjeissa ne blacklistattiin... no poistan blacklistaukset vielä kun muistan että ne sinne laitoin. 

Täytyy vaan lueskella foorumeita lisää ja toivoa että joku kohtalon toveri olisi asian selvittänyt :)

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=281990

KipaK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 30.03.08 - klo:10.41 »

Windows ajureiden kanssa ja sen ndiswrapperin kanssa sain sen toimimaan lopulta meni tässä yhteensä yli 4 tuntia aikaa, mutta onneksi palkitsi. Vaihdoin Windows -ajuripakerin jonka olin hakenut toiseen jonka löysin kun hain täsmälleen 4312 -kortille tarkoitettua ajuria. 43xx ajurit eivät korttiini toimineet. Sitten loppujen lopuksi alla olevan linkin 3:n kirjoituksen ohjeilla sain homman toimimaan.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=281990

Sitten seuraava haasteeni on Skype :)