Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Eli pitäisi osata muokata käynnistyslatainta.Uteliaana asentelin mandrivan koneelle (tein sille omat osiot).Käynnistäessä ei enää kuitenkaan anna valittavaksi ubuntua, vaikka se siis levyllä on.Eli miten muokkaan käynnistyslatainta niin, että saan taas ubuntun näkyviin?Aloittelija siis olen, kuten näkyy.....
Lainaus käyttäjältä: karttu - 14.03.08 - klo:20.27Nuo graafiset käyttöjärjestelmien käynnistysvalikkoon lisääjät ovat monissa jakeluissa melkoisen sekavia. (En tiedä miten Mandrivassa, kun en ole sitä käyttänyt.)
Lainaus käyttäjältä: karttu - 14.03.08 - klo:20.27Itse olen lisännyt puuttuvat jakelut boottivalikkoon, kopioimalla puuttuvat tiedot grubin menu.lst tiedostosta ja liittämällä ne sen valikkoa hallitsevan järjestelmän menu.lst tiedostoon. Eli tässä tapauksessa siirrytään Ubuntun osiolle, siellä /boot/grub/menu.lst tiedostosta kopioidaan puuttuvat tiedot ja lisätään Mandrivan menu.lst tiedostoon. Tiedot lisätään ### END DEBIAN AUTOMAGIC KERNELS LIST rivin alapuolelle, eli automaattisen kernel listan ulkopuolelle.