Te olette päättäneet tehdä sivut, tilanteessa jossa jouduitte tyytymään hitaaseen palveluun.
Kyse ei myöskään ole siitä miten OS -tyypit suhtautuu, varmaankin monet "OS -tyypit" ovat tyytyväisiä sivuihinne, __minun__ mielestäni ne ovat hitaat ja olisin toiminut toisin. Jos ette kestä edes yhden henkilön kritiikkiä, jonkalaista minä tässä nyt annan, ilman empatiaa, niin lähtökohdat eivät voi kovin hyvät olla.
En ota henkilökohtaisesti, itse lähden aina siitä että sivujen ylläpito ei tuota tasan mitään, mainoksia juuri sen takia en ole koskaan ottanut enkä ota.
Mutta en myöskään lähde hitaalle serverille palvelua tarjoamaan koska, noh...palvelu on hidas ja ärsyttävä ehkä?
Eli jos haluatte sivut hitaalle palvelimelle, tehkää niin mutta jos rupeatte kitisemään kuinka koko foorumi täällä on sen takia niin huono että ei viitsi edes täällä pyöriä yhden henkilön palautteen takia niin soronoo sano.
Haluaisin jo lopettaa keskustelun tähän, mutta on vielä pakko palata. Mun puolelta oli ylireagointia leimata koko OS -väki ja tämä foorumi, pahoittelut siitä. Palautetta ja kritiikkiä otamme mieluusti vastaan, samantyyppinen keskustelu on käyty esim. Hopeinen Omena -foorumilla ja sieltä saimme arvokkaita vinkkejä kriitiikin muodossa. Asioita on sen jälkeen hiottu ja keskustelussa ilmenneitä ongelmia korjattu. Ei siis ole kyse siitä, ettenkö minä tai tiimini ottaisi vastaan kritiikkiä.
Sun kirjoitus siitä, miten sivuston hitaus on meidän syytä joko suoraan tai vähintäänkin välillisesti, ei ollut kritiikkiä vaan silkkaa vittuilua. Jos olisimme tienneet, että Datamappi on muuttunut hitaaksi sen jälkeen kun Louhi osti sen (aikaisemmin olen kuullut vain hyviä kokemuksia), olisimme pistäneet saitin johonkin muualle. Jos olisimme pelanneet varman päälle, sivut olisivat heti alusta alkaen olleet siellä Nebulalla, mutta mun mielestä on kornia
vaatia, että jakaisimme ammattitaitoamme ja maksaisimme siitä lystistä yli 200e. No, se siitä. Jos sivujen hitaus ja muutamat hassut mainokset ärsyttävät, ei varmaan kannata palata sivulle.
TMP, sun viestin kirjoittamishetkellä sivun rakennetta oli juuri pistetty jonkin verran uusiksi, joten tämä virhe voi johtua siitä. Joka tapauksessa, nyt ongelmat on korjattu. Täytyypi katsella jossain vaiheessa, onko sivussa mitään sellaista mitä Strictillä ei voisi toteuttaa. Käytännön merkitystä asialla tuskin on, mutta kyllähän nyt web designiä käsittelevän saitin pitäisi Strictiä olla...
RSS -feedi löytyy osoitteesta
http://www.ideacafe.fi/rss - tätä emme ole vielä ehtineet laittaa sivupalkkiin.
Risto, ainakin yksi CMS -vertailu on tulossa, jossa on OS -sisällönhallintajärjestelmiä ja mahdollisesti yksi kaupallinen. En kuitenkaan osaa tarkkaan arvioida, millaisella aikataululla juttu valmistuu, kun asia vaatii huolellista tutkimista ja miettimistä.
Jos foorumilta löytyy joku GIMP -osaaja, olisi mielenkiintoista kuulla, miten sillä saisi aikaan webbigrafiikkaa. Mäkin olen käyttänyt gimppiä kohtuullisen paljon kuvien peruskorjaukseen ja vastaavaan, mutta graffan vääntämiseen se on mielestäni ollut fotariin verrattuna melko kankea.