juuh ei tosiaan kovin toimiva homma tuo gutsy.
Itselläni on ollut ubuntun puolella vuosien varrella joitakin major crash -ongelmia, jollaiseksi voi sanoa vaikkapa sen että kone ei enää käynnisty. OpenSuse teki saman muutaman kerran, aivan kuten ubuntukin. Yritin vakuutella itselleni, että vika oli minussa eikä luotettavassa linuxissa. Asia jäi avoimeksi. Kerroin tämän siksi, että vaikka nyt peräänkuulutankin omien touhujesi kyseenalaistamista, en ainakaan trollaa. Olenhan piehtaroinut itsesäälin ja linux-syyttelyn suossa melko syvälläkin.
"olen aika monelle ihmiselle asentanut ubuntun ja nyt kun tuli gutsyn päivitys niin suurin osa on myös päivittänyt, ja siitäkös on riemu syntynyt kun puhelin soi jatkuvasti milloin minkäkin ongelman takia. ongelmia on kaikenlaisia kuten firefox ei toimi, verkko ei toimi, työpöytä ei sovi näyttöön tai kone ei käynnisty graafiseen tilaan.
yritä nyt tässä sitten todistella että "kyllä se ubuntu on aivan hyvä" kun ei voi itsekään uskoa tuohon.
Eivät ne niitä bugeja sinne tahallaan jätä. Beta-testaus on hyvästä, mutta ei seulo kaikkia ongelmia pois. Kyllähän sinä tämän tiedät. Vaikka itse kokisit hypekiksit uudesta julkaisusta, niin miksi edes suositella sellaista mistä et voi mennä kokemustesi puolelta takuuseen? Uusi julkaisu ei nimittäin sitä missään tapauksessa ole, vaikka edelliset olisivatkin toimineet aina kivuttomasti.
Puntaroi tarkkaan kannattaako kuulua alfa-, beta-, rc-, vai uunituoreen versiojulkaisun käyttäjäkuntaan, kun sinulla on mahdollisuus pitää jäitä hatussa ja antaa hätäisempien polkea miinat esiin. Vaikka ubuntun versio 6.06 eli pitkän tuen - ja korjattujen bugien - olisi siinä mielessä optimi, niin täytyy myöntää kuinka siinä vielä on puutteita, tai sanokaamme ettei ainakaan niitä herkkuja mitä esim. 7.04:ssa on. Jos se nyt pitää olla 7.10 vaikkapa paremman tulostin- ja ntfs-tuen takia, niin eiköhän sitä jo parin kuukauden kuluttua julkaisupäivämäärästä ole saatu närkästyttävimmät bugit aisoihin.
Bugejahan ne on nämäkin, vaikka käyttäjät ei niitä sellaisiksi kokisikaan:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=31773&tyyppi=1
Sitäpaitsi, sattuuhan sitä siis myös rahastukseen keskittyneille putiikeille.
en tarkoita että olisin luopumassa ubuntusta mutta onhan tuo aivan penaalista kun koneet tilttaa päivityksen takia, minun mielestä noin epävakaata päivitystä ei pitäisi tarjota kenelläkään. hävettää ubuntun puolesta.
Kuten tuossa jo tuli esille, niin voit olla varma testauksia kuitenkin ubuntulla tehdyn, koska ovat ilenneet sen työntää maailmallekin. Ehkäpä sinun olisi syytä tehdä samoin, tai antaa siis suuren käyttäjäkunnan tehdä ko. työ jos kerran pidät häpeältä välttymistä tavoiteltavana. Käsittääkseni sinä suosittelit ubuntua ja asensit sen tuttaviesi koneisiin, eikö vain?
olen todellakin suositellut ubuntua ja hommat ovat toimineet loistavasti.
mutta nyt kun tuli tuo gutsyn päivitys niin ihmiset ovat päivittäneet.
päivityksen jälkeen onkin sitten ongelmat alkaneet.
elikkäs tietämättömät ihmiset ovat tietämättään joutunut miinakentälle polkemaan miinoja.
tarkoitan että näin epävakaata päivitystä ei pitäisi päästää liikkeelle sillä tavoin että kuka vain pekka-peruskäyttäjä voi arkirutiinien yhteydessä klikata päivityksen pyörimään jonka jälkeen hommat eivät enään toimikkaan.
itse kokeilen mielellään beta versioita ja kaikkea mahdollista pakko säätää, mutta meitä ubuntun käyttäjiä myös sellaisia jotka eivät osaa tehdä asialle mitään jos esim firefox ei enään päivityksen jälkeen toimi.
ja kukapa nuo ongelmat joutuu korjaamaan arvatkaapa vain.