Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Itse tutkin mahdollisuuksia vielä yläasteella ollessani linuxin asentelusta koneisiin. Oli siellä yks linux mutta kukaan ei tuntunut tietävän salasanoja. Mokoma ei ainakaan edistänyt linuxin imagoa. Ku pääsivät haukkumaan, "eitällä romulla mitään tee". Lukiossa on käytävällä yhessä koneessa toimiva linux. BTW. Miten vaikeeta olis saaha Warcraft III saaha toimimaan ubuntulla. Niit harvoja syitä jotka saa boottaan XP:een...
no tota pitäiskö sen olla kevyempi kuin breezyn siis se dapper? eikös.
Minä en Dapperista tiedä, mutta jos Gnomea käytät niin se raskaantuu Cairoon siirtymisen myötä.
cairon yhtenä tavoitteena on nimenomaan se, että se ei aiheuta turhaa overheadia vanhoille koneille, mutta tarjoaa paljon enemmän nykyaikaisille koneille,
Hmm... miten tuo cairo itse asiassa toimii? Tuleeko se automaattisesti uudemman X.org:in mukana, vai onko se ihan erillinen projekti, joka pitää ladata ja enabloida erikseen vai mikä?
Kuitenkin nuo tiedot että IBM, Massachusettsin osavaltio ja ainakin jostain olen lukenut jotain että Ranska, Kiina, Intia, Japani, Nokia ja lukemattomat oppilaitokset ympäri maailmaa on tosissaan harkitsemassa/selvittämässä mahdollisuuksia siirtyä vapaaseen ohjelmistoon ja että osa olisikin jo osittain siirtynyt.Ehkä tässä voisi olla hyväksi vaan jos nuo muutamat "isot" tulevat hieman vastaan, sen sijaan että alhaalta "kiivetään" ylös.