Olen yrittänyt jo kauan saada Ubutuun videot näkymään. Koneella on "totem-mozilla" (juuri uudelleen asennettuna), muistaakseni myös "mozilla-mplayer" ja "realplay". Mutta en saa videoja näkymään, kuin joskus. Juuri RealPlayerilla haluaisin kuunnella Luontoiltaa, jota kuuntelen Win XP:n puolella.
Olen tallentanut työpöydälle Luontoillan, ja kun sen avaa, avautuu Totem ja tulee virhe, jossa lukee: "Tämän elokuvan näyttäminen vaatii liitännäisen MMSH protocol source, jota ei ole asennettu". Miten tuon pystyisi asentamaan?
Työpöydällä on nyt "radiosuomi.asx", jonka yläpuolella on kaksi nuottia. Kun sitä klikkaa oikealla hiiren painikkeella, ylimmäisenä lukee: Avaa ohjelmalla "Elokuvasoitin". Sen alapuolella lukee: Avaa ohjelmalla "MPlayer Movie Player". Kun sitä yrittää, ilmestyy MPlayerin soitin, mutta ei mitään tapahdu. Ei lataudu luontoillan aikaa, joka on toista tuntia.
Joitakin aikoja sitten neuvottiin ottamaan Totem-elokuvasoittimesta jokin blugi pois. Kun sen otin, se ei ole enää toiminut. Äskettäin kun asensin "totem-mozillan" uudelleen, oletin, että se alkaisi taas toimimaan, mutta ei. Tuossa alhaalla on koodit, jotka silloin annettiin.
sudo apt-get remove totem-mozilla
sudo apt-get install mozilla-mplayer
Olen monesti yrittänyt tätä "w32codecs" asentaa pakettivarastosta, mutta ei sitä löydy. Äskettäin yritin lisätä varastoja, mutta en saanut tuota asennettua. Mitä varastoja pitäisi lisätä, jotta tuokin tulisi koneelle? Jos taas saisi vihjeitä, olisin kiitollinen!