Kirjoittaja Aihe: Miten asennetaan Realplayer? [ratkaistu]  (Luettu 4819 kertaa)

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Miten asennetaan Realplayer? [ratkaistu]
« : 10.08.07 - klo:23.20 »
Olen täysi noviisi Ubuntun käytössä. Asensin sen viikko sitten ja haparoin ekoja askeleita Linux-maailmassa. Tähän mennessä kaikki on enimmäkseen vielä kaaosta. Yritän kovasti ymmärtää pakettien asennusta, mutta... Anyway, olen ehdollistunut luurit päässä koneen äärellä istumiseen. Kaikki suosimani nettiradioasemat streamaavat realia. Miten asennan Realplayerin?

Latasin Realin sivuilta Realplayer for Linuxin, sain jonkin bin-tiedoston työpöydälle. Miten siitä eteenpäin?

Wikissä on seuraavaa tekstiä: "Realmedia-muotoiset nettiradiot ja -videot saat näkyviin asentamalla RealPlayerin. Asenna paketti realplay ja käynnistä Firefox uudelleen. Huom! Tämän ohjelmapaketin asentaminen edellyttää medibuntu-ohjelmavaraston käyttöönottoa!"

Seuraa tulva kysymyksiä:
1. Minne asennan realplay-paketin?
2. Miten asennan ko. paketin? Lisää/poista -sovelluksellako? Vai Synapticillako? Vaiko komentorivillä Päätteellä? Voisiko joku antaa ohjeet-for-dummies -ohjeet eli askel askeleelta tyyliin: "Sitten paina tästä. Kirjoita näin ja sitten välilyönti..."? Olisin kovin kiitollinen.
3. Mitä tekemistä Firefoxilla on tuon realplay-paketin asentamisen kanssa? Miksi se pitää käynnistää uudelleen?
4. Ja sitten se suurin: Miten asennan medibuntu-paketin? (Tiedän, että wikissä on ohjeita, mutta en osaa niiden avulla, koska ne eivät ole for-dummies) :(
5. Mistä tiedän, että se on asennettu ja toimii?

Eli totaalisesta noviisista tässä on kysymys. En ole tullut hullua hurskaammaksi, vaikka olen yrittänyt lukea FAQ:ia ja hakea täältä foorumilta. Saan aina eteeni koodia, josta en tiedä, minne se pitäisi laittaa ja mitä sillä pitäisi tehdä. Olisin kovin, kovin kiitollinen kärsivällisistä vastauksista näihin kysymyksiini. Sen verran ihastunut olen Ubuntuun, etten haluaisi enää palata vinkkariin. Joten toivottavasti kukaan ei tarjoa paluuta vinkkariin ongelmieni ratkaisuksi, kiitos  :)
« Viimeksi muokattu: 17.08.07 - klo:11.32 kirjoittanut Petri Järvisalo »

peran

  • Vieras
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #1 : 10.08.07 - klo:23.42 »
Pitääkö se todellakin noin asentaa?

Löytyyköhän .deb-pakettia ko. ohjelmasta, jolloin se olisi huomattavasti varmempaa ja helpompaa?


janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #2 : 10.08.07 - klo:23.53 »
Pitääkö se todellakin noin asentaa?

Löytyyköhän .deb-pakettia ko. ohjelmasta, jolloin se olisi huomattavasti varmempaa ja helpompaa?

edgyn commercial-repoissa tuo ainakin on deb-pakettina ja sieltä minä sen olen aikoinaan asentanut ja asentaisin edelleenkin jos olisi tarvetta.

[edit]
äh, tämähän oli aloittelijoissa. käytännössä siis joko sources.listin kautta aptin avulla tai yksittäisenä pakettina komentoriviltä:
Koodia: [Valitse]
$ wget http://archive.canonical.com/pool/main/r/realplay/realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb
$ sudo dpkg -i realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb

helppoa kuin... öh... heinän teko(?)
« Viimeksi muokattu: 11.08.07 - klo:00.19 kirjoittanut janne »
Janne

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #3 : 10.08.07 - klo:23.54 »
Mikä ubuntun versio?

Tässä järjestyksessä:

Lainaus
4. Ja sitten se suurin: Miten asennan medibuntu-paketin?
7.04-versio

Koodia: [Valitse]
sudo gedit /etc/apt/sources.listhttp://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot#Ohjelmavarastojen_lis.C3.A4.C3.A4minen_muokkaamalla_sources.list_-tiedostoa

http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot/sources_list_feisty


Lainaus
2. Miten asennan ko. paketin?
Kirjoita komentoriville:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install realplay
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #4 : 11.08.07 - klo:00.32 »
Mikä ubuntun versio?

Anteeksi, unohdin mainita, että todellakin 7.04-versio.

Kun kirjoitan komentoriville:

Koodia: [Valitse]
sudo gedit /etc/apt/sources.list
saan seuraavanlaista:

Koodia: [Valitse]
deb http://security.ubuntu.com/ubuntu feisty-security main restricted
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu feisty-security main restricted
deb http://security.ubuntu.com/ubuntu feisty-security universe
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu feisty-security universe
deb http://security.ubuntu.com/ubuntu feisty-security multiverse
deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ feisty-backports restricted main multiverse universe
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu feisty-security multiverse
deb http://medibuntu.sos-sts.com/repo/ feisty free non-free

Tarkoittaako tämä, että olen onnistunut asentamaan medibuntun?

Kun käyn tuolla linkissä:

http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot/sources_list_feisty

niin kopioinko koko rimpsun komentoriville risuaitoineen ja kapiteelein kirjoitettuine otsikoineen? Pitääkö minun kirjoittaa jotakin muutakin, vai miten tuo rimpsu alkaa pelittämään? Vai ymmärsinkö oikein, että mitä saan /sources.list:llä näkyviin, niin ne deletoin ja tilalle laitan tuon mainitun rimpsun. Ja kun vanhaan vertaan, niin risuaitaa sielläkin näyttää olevan. Kyseessä on ilmeisesti tämän koodin kommentti?

Mitenkäs sitten? Vinkkarissa pitää buutata kone, jotta jotkut asennukset astuvat voimaan. Miten täällä Linux-puolella tuo tapahtuu? Pitääkö kirjoittaa jokin koodinpätkä, esim. install-jotakin, jotta homma toimii? (Kuten huomaatte, mitään en osaa.)

Lainaus
Kirjoita komentoriville:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install realplay

Tuota pitää vielä kokeilla.

Kiitos jo nyt avusta ja kärsivällisyydestä :)

peran

  • Vieras
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #5 : 11.08.07 - klo:00.37 »
Mitenkäs sitten? Vinkkarissa pitää buutata kone, jotta jotkut asennukset astuvat voimaan. Miten täällä Linux-puolella tuo tapahtuu? Pitääkö kirjoittaa jokin koodinpätkä, esim. install-jotakin, jotta homma toimii? (Kuten huomaatte, mitään en osaa.)

Linuxissa on sen verran helpompaa, että riittää yleensä ohjelman käynnisty varmistamaan asennuksen onnistuvuuden. Ei siis turhia buuttauksia yleensä tarvitse tehdä. ;)

Edit - suosittelisin kuitenkin käyttämään jannen ohjetta, sillä ainakaan minun repoloissa ei realplaytä löydy, joten se joudutaan asentamaan .deb-paketista käsin. Mulla kuitenkin on jokin mediubuntun pakettivarasto.

Edit - kaikki komentoriviltä tapahtuvat toiminnot vooidaan tehdä graafisessa ympäristössä päätteeltä.
« Viimeksi muokattu: 11.08.07 - klo:00.41 kirjoittanut peran »

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #6 : 12.08.07 - klo:22.46 »
Lainaus
äh, tämähän oli aloittelijoissa. käytännössä siis joko sources.listin kautta aptin avulla tai yksittäisenä pakettina komentoriviltä:
Koodia: [Valitse]
$ wget http://archive.canonical.com/pool/main/r/realplay/realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb
$ sudo dpkg -i realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb

helppoa kuin... öh... heinän teko(?)

No niinhän se oli! Kiitos, Janne! Samalla minulle alkoi hiukan aueta jotkut asiat täällä Ubuntu-maailmassa. Eihän tämä niin vaikeaa olekaan, ainakaan koko ajan.

Vielä kun joku kertoisi, että tarkoittaako tuo yhdessä aiemmassa viestissäni siteeraamani deb-litania, että olen onnistunut asentamaan medibuntun, vai tarvitseeko minun pöräyttää vielä jokin sudo-jotakin? Ja jos pitää pöräyttää, niin mitä?...ja jos päättelen vaikkapa Jannen viestistä, niin koska siteerasin sources.list:iä, niin apt-jotakin ilmeisesti olisi paikallaan?

Kiitos vielä kerran avusta!

peran

  • Vieras
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #7 : 12.08.07 - klo:23.19 »
No niinhän se oli! Kiitos, Janne! Samalla minulle alkoi hiukan aueta jotkut asiat täällä Ubuntu-maailmassa. Eihän tämä niin vaikeaa olekaan, ainakaan koko ajan.

Vielä kun joku kertoisi, että tarkoittaako tuo yhdessä aiemmassa viestissäni siteeraamani deb-litania, että olen onnistunut asentamaan medibuntun, vai tarvitseeko minun pöräyttää vielä jokin sudo-jotakin? Ja jos pitää pöräyttää, niin mitä?...ja jos päättelen vaikkapa Jannen viestistä, niin koska siteerasin sources.list:iä, niin apt-jotakin ilmeisesti olisi paikallaan?

Päätteessä, jotta uudet pakettilähteet tulevat voimaan:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update

Tämä tosin saattaa antaa herjan avaimista, jotka pitää hyväksyä wiki-kirjan ohjeiden mukaan:
Koodia: [Valitse]
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add -
Tämä saattaa kysyä salasanaa, vaikka password:-ei näkyisikään.

wget - siis hakee paketin (siis tiedoston) internetistä.
sudo dpkg -i - sudo:lla saadaan root-oikeudet ja dpkg -i asentaa paketin.

Edit - olitkin tainnut jo update:ta pakettivarastosi, joten ne pitäisi toimia. Avaamalla synaptic:kin, voit katsella graafisesti, mitä voit halutessasi asentaa. Voi sillä tietenkin myös asentaakin ohjelmia. Niitä ohjelmia sitten riittääkin vähäksi aikaa.
« Viimeksi muokattu: 12.08.07 - klo:23.23 kirjoittanut peran »

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #8 : 12.08.07 - klo:23.26 »
Tarkoittaako tämä, että olen onnistunut asentamaan medibuntun?

Eikun olet saanut medibundu- tietolähteet(sources) apt-get lähteiksi, eli kaikki sieltä löytyvät ohjelmat ovat haettavissasi...

hig

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #9 : 13.08.07 - klo:20.23 »
Lainaus
Päätteessä, jotta uudet pakettilähteet tulevat voimaan:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update

Tämä tosin saattaa antaa herjan avaimista, jotka pitää hyväksyä wiki-kirjan ohjeiden mukaan:
Koodia: [Valitse]
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add -

Kiitos, peran, tästä avainkoodista! Olen tavannut wikiä, mutta ilmeisesti vähän väärästä paikkaa, kun en oikein ymmärtänyt, mikä se avain on, mistä sen saan ja mistä tiedän, että se on oikea.

Lainaus
Avaamalla synaptic:kin, voit katsella graafisesti, mitä voit halutessasi asentaa. Voi sillä tietenkin myös asentaakin ohjelmia. Niitä ohjelmia sitten riittääkin vähäksi aikaa.

Tuo Synaptic onkin sitten oma lukunsa. Ainakin minulle aukeaa Sovellukset > Lisää/poista -kautta erilainen ohjelma kuin Järjestelmä > Ylläpito > Synaptic-pakettienhallinta. Joidenkin wiki-ohjeiden mukaan näiden pitäisi olla sama Synaptic-ohjelma (vai olenko ymmärtänyt väärin?), mutta minulla ne näyttävät ihan erilaisilta. Wikin ohjeiden mukaan osaan käyttää tuota Lisää/poista -kautta aukeavaa ohjelmaa (jolla todella voi asentaa ohjelmia), mutta tuolta Järjestelmä > Ylläpito -kautta aukeavaa Synapticia en ymmärrä lainkaan. Olisiko tuolla yhdyssanapäätteellä "-pakettienhallinta" jotain tekemistä asian kanssa? Se nimittäin näyttää jonkinlaiselta pakettien järjestelyohjelmalta, mutta ei asennusohjelmalta (esim. "Toteuta"-painiketta ei näy missään). Onko missään Ubuntu-sivuilla hyvää Synaptic-ohjetta ruutukaappauksineen?

Sitten pieni kehu. Ei näitä Ubuntu-foorumeita turhaan kehuta. En ole saanut koskaan yhdelläkään vinkkari-foorumilla näin nopeaa, hyvää ja ennen kaikkea asiallista apua. Kiitos!  :)

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #10 : 13.08.07 - klo:21.17 »
Tuo Synaptic onkin sitten oma lukunsa.Olisiko tuolla yhdyssanapäätteellä "-pakettienhallinta" jotain tekemistä asian kanssa?

"Pakettienhallintaohjelmalla voit asentaa minkä tahansa paketin, joka on saatavilla käytössäsi olevista ohjelmavarastoista. 'Lisää sovelluksia' - työkaluun erona on se, että pakettienhallintaohjelmaa käytettäessä sinun tulee tietää, mikä on sen paketin nimi, jonka haluat asentaa tai poistaa. Yleensä pakettien nimet ovat kuitenkin hyvin loogisia. Esimerkiksi Mozilla Firefox internetselaimen ohjelmapaketin nimi on mozilla-firefox jne." Synaptic on pakettienhallinnan graafinen ohjelma.

Se nimittäin näyttää jonkinlaiselta pakettien järjestelyohjelmalta, mutta ei asennusohjelmalta (esim. "Toteuta"-painiketta ei näy missään).
Kyllä synapticista löytyy myös toteuta-painike. Kokeile seuraavaa.

Etsi > abiword > löytyi > tuplaklikkaus sanan kohdalla > toteuta > (uudestaan) toteuta > ihmettele ohjelman toimintaa > sulje ohjelma.
Sovellukset > toimisto > abiword > kirjoita.
Ohjelman poisto on yhtä helppoa. Sanan abiword tilalle voit tietenkin laittaa jonkin muun.

Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

eap

  • Vieras
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #11 : 13.08.07 - klo:21.31 »
Ja pari kuvankaappausta, toivottavasti selventää asiaa. Siis tuo täppi asennettavan ohjelman eteen löytyy hiiren oikealla näppäimellä. Sitten vaan klikataan Toteuta-painiketta.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 13.08.07 - klo:21.34 kirjoittanut eap »

peran

  • Vieras
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #12 : 13.08.07 - klo:21.43 »
Kiitos, peran, tästä avainkoodista! Olen tavannut wikiä, mutta ilmeisesti vähän väärästä paikkaa, kun en oikein ymmärtänyt, mikä se avain on, mistä sen saan ja mistä tiedän, että se on oikea.

Yleensä sen avaimen löytää ko. paikan sivuilta. Se tosiaan on vain lisävarmennus, että asennat oikeasta (siis itsesi hyväksymästä) paikasta.

Lainaus
Avaamalla synaptic:kin, voit katsella graafisesti, mitä voit halutessasi asentaa. Voi sillä tietenkin myös asentaakin ohjelmia. Niitä ohjelmia sitten riittääkin vähäksi aikaa.

Tuo Synaptic onkin sitten oma lukunsa. Ainakin minulle aukeaa Sovellukset > Lisää/poista -kautta erilainen ohjelma kuin Järjestelmä > Ylläpito > Synaptic-pakettienhallinta. Joidenkin wiki-ohjeiden mukaan näiden pitäisi olla sama Synaptic-ohjelma (vai olenko ymmärtänyt väärin?), mutta minulla ne näyttävät ihan erilaisilta. Wikin ohjeiden mukaan osaan käyttää tuota Lisää/poista -kautta aukeavaa ohjelmaa (jolla todella voi asentaa ohjelmia), mutta tuolta Järjestelmä > Ylläpito -kautta aukeavaa Synapticia en ymmärrä lainkaan. Olisiko tuolla yhdyssanapäätteellä "-pakettienhallinta" jotain tekemistä asian kanssa? Se nimittäin näyttää jonkinlaiselta pakettien järjestelyohjelmalta, mutta ei asennusohjelmalta (esim. "Toteuta"-painiketta ei näy missään). Onko missään Ubuntu-sivuilla hyvää Synaptic-ohjetta ruutukaappauksineen?

Kyllä synapticilla tosiaan voi asentaa ohjelmia. Aluksi kannattaa etsi-toiminnolla etsiä ohjelma(t). Sen jälkeen kakkospainikkeella merkitä paketti asennettavaksi. Kun on merkinnyt, niin pitäisi ikkunan yläosassa tulla aktiiviseksi toteuta-painike, jolla sitten varsinainen asennus tapahtuu.

Sitten pieni kehu. Ei näitä Ubuntu-foorumeita turhaan kehuta. En ole saanut koskaan yhdelläkään vinkkari-foorumilla näin nopeaa, hyvää ja ennen kaikkea asiallista apua. Kiitos!  :)

Joo, nää on minustakin todella hyvät sivut, ja kiva on kun on riittänyt avustajia ongelmissani, joten on kiva myös joskus antaa vastapalveluksia toisille Ubuntukäyttäjille.

Edit - olinkin hidas.
« Viimeksi muokattu: 13.08.07 - klo:21.45 kirjoittanut peran »

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #13 : 14.08.07 - klo:20.14 »
Lainaus

olitkin tainnut jo update:ta pakettivarastosi, joten ne pitäisi toimia. Avaamalla synaptic:kin, voit katsella graafisesti, mitä voit halutessasi asentaa. Voi sillä tietenkin myös asentaakin ohjelmia. Niitä ohjelmia sitten riittääkin vähäksi aikaa.

Kiitos, peran, kärsivällisestä Synaptic-opastuksesta. Samoin kiitos, eap, selventävistä ruutukaappauksista. Olen käyttänyt nyt runsaasti aikaa mm. Synapticin ja medibuntu.sos-sts.com -sivuston pakettilistojen tietojen vertailun välillä, olen askarrellut päätteellä ja tutkinut tarkkaan näitä täällä minulle annettuja ohjeita. Kaikki toimii, jopa minun ymmärryksenikin Ubuntun suhteen. Hienoa! Tämä käyttis on koukuttanut minut täysin. Tällaisesta vanhasta rakkineestakin tuli toimiva menopeli.

Vielä kerran kiitos kaikille minua auttaneilla. Eiköhän vielä täällä foorumilla tavata, veikkaan.

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Miten asennetaan Realplayer?
« Vastaus #14 : 17.08.07 - klo:00.44 »
tähän ei taidettu vastata:
Lainaus
3. Mitä tekemistä Firefoxilla on tuon realplay-paketin asentamisen kanssa? Miksi se pitää käynnistää uudelleen?

elikkä kun järjestelmään lisätään uusia ohjelmia tai lisäosia, kuten tässä tapauksessa pitää lisäosaa käyttävä ohjelma käynnistää uudelleen jolloin käynnistyksen yhteydessä tarkistetaan mitkä lisäosat ovat käytössä. Ilman uudelleen käynnistämistä firefox ei tiedä, että järjestelmään on lisätty tässä tapauksessa mime-tyyppi ja uusi liitännäinen.

---SNIP WIKIPEDIA.ORG ------
MIME (lyhenne sanoista Multipurpose Internet Mail Extensions) määrittelee tavan, jolla sähköpostiviestejä pystytään välittämään erilaisia merkkivalikoimia käyttäen, ja jolla viesteihin voidaan sisällyttää liitetiedostoina kuvia tai muita dokumentteja. MIME määrittelee myös kattavan joukon sisältötyyppejä eli MIME-tyyppejä, joita käytetään yleisemminkin mm. HTTP:ssä ilmaisemaan välitetyn datan muotoa.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

tetrafuran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Miten asennetaan Realplayer? [ratkaistu]
« Vastaus #15 : 17.08.07 - klo:17.17 »
Minun kohdalla tämä ei ratakaissut vielä tätä ongelmaa. Tässä lyhyt selostus yritelmistäni.

Koodia: [Valitse]
"$ wget http://archive.canonical.com/pool/main/r/realplay/realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb
$ sudo dpkg -i realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb"

Tuota en edes yritä, koska prossu ja käyttis ovat 64 bittisiä. Ennenkin softat ovat herjanneet tuosta 386 jutusta. Kävin kuitenkin kurkkaamassa osoitteessa http://archive.canonical.com/pool/main/r/realplay, mutta ei sieltä hypännyt silmille mitään 64 bittistä versiota.

sources.list tiedoston kokeilin päivittää wikin ohjeiden mukaiseksi. Kopioin sen tekstin sellaisenaan. Otin tietysti vanhan sources.list tiedoston talteen.
apt-get update valitti seuraavaa:

Koodia: [Valitse]
Reading package lists... Done
W: GPG error: http://www.lemi.fi edgy/ Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY F46775B81FC63271
W: You may want to run apt-get update to correct these problems

Tästä lannistumattomana koetin asentaa realpay:n, muttei sitä kuulema ollut repoissa.
Koodia: [Valitse]
E: Couldn't find package realplay
Noh. Tässä vaiheessa sitten ajattelin, että ei se mitään maksa vaikka koetankin 386 versiota. Muutamissa keskusteluissa olen tavannut ihmisiä, jotka väittävät niiden toimivan.
Koodia: [Valitse]
dpkg: error processing realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb (--install):
 package architecture (i386) does not match system (amd64)
Errors were encountered while processing:
 realplay_10.0.8-0ubuntu3_i386.deb

Kokemus voitti tälläkin kertaa. Tiesihän sen että näin siinä käy. Pitäisiköhän alkaa pitämään kirjaa siitä kuinka monta kertaa on tullut vastaan että 386 ohejelmat eivät toimi 64 bittisellä.

Noh. Jatketaan eteen päin kaikesta huolimatta.
Koodia: [Valitse]
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add -Tuotakin kokeilin ja se toimi hyvin, muttei muuttanut lopputuloksia miltään osin. apt-get:in molemmat komennot antoivat edelleen saman vastauksen.

Varmuuden vuoksi kokeilin vielä sympatickkia ja se kun alkoi lataamaan repoja, tuli vastaan seuraava
Lainaus
W: GPG error: http://www.lemi.fi edgy/ Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY F46775B81FC63271

Sitä sen enempää miettimättä kokeilin sen hakua realpaly sanalla ja vastaan tuli KMPlayer plugin for KHTML/Konqueror. Eli vesiperä sieltäkin. Real player tuotti taas vinon pinon kaikenlaista vieläkin epäoleennaisempaa. Yritystä on enemmän kuin tietoa. Liki joka välissä tulee erroreita, mutta kun en yhtään tiedä mitä niille voisi tehdä, niin jatkan vain eteenpäin ja sitten ihmetellään kun homma ei toimi.
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them. For the beast had been reborn with its strength renewed, and the followers of Mammon cowered in horror.