Kirjoittaja Aihe: Kuvankäsittelyohjelma, joka osaa...  (Luettu 1921 kertaa)

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Kuvankäsittelyohjelma, joka osaa...
« : 27.06.07 - klo:17.12 »
Niin, ajattelin tässä kysyä, että jos joku teistä sattuisi tietämään Kuvankäsittelyohjelman, joka osaisi kääntää valokuvia ilman että kuvan muokkauspäivänmäärä muuttuisi, Kuten esimerkiksi Windows puolella Homma Hoituu "Kuvien ja faksin esikatselu" nimisellä ohjelmalla. Itse olen kokeillut Ubuntulla Gwenviewia, ja sillä homma onnistuukin , mutta toimii hitaammin kuin muut kuvankäsittelyohjelmat, jonka seurauksena ei ole paljoa tullut sitä käytettyä.

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Vs: Kuvankäsittelyohjelma, joka osaa...
« Vastaus #1 : 27.06.07 - klo:17.41 »
Käytän digikammia ja tuntuu että joskus se muuttaa päivämäärän ja joskus taas ei. En sitten tiedä mistä johtuu, mutta tähän ongelmaan löytyy ainakin laastari:

Ota koneelle exiftool-niminen softa jolla voi tehdä kaikenlaisia juttuja kuvien exif-tiedoille.

Pari komentoa joita itse käytän nykyään lähes automaattisesti.

Muuta kuvan exif-tiedoissa oleva muokkauspäivä kuvan "ottopäivämäärään" (ja aikaan):

Koodia: [Valitse]
exiftool -overwrite_original '-DateTimeOriginal>ModifyDate' ./

Ajaa koko hakemiston. Jos haluaa muokata vain tiettyä kuvaa, niin sitten kuvan nimi './' tilalle.

Toinen komento, muuta kuvatiedoston aikaleima levyjärjestelmässä:

Koodia: [Valitse]
exiftool '-DateTimeOriginal>FileModifyDate' ./

Ajaa koko hakemiston. Jos haluaa muokata vain tiettyä kuvaa, niin sitten kuvan nimi './' tilalle.

Exiftooliin tutustumisen jälkeen ei kuvien päivämäärien kanssa ole ollut mitään häikkää.

Kiitos vielä myös Ristolle vinkistä!

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Kuvankäsittelyohjelma, joka osaa...
« Vastaus #2 : 27.06.07 - klo:22.25 »
Lähti Toimimaan, Kiitos paljon vinkistä :)
« Viimeksi muokattu: 27.06.07 - klo:22.33 kirjoittanut anonyymikäyttäjä »