Selitän koko jutun ehkä hieman pitkästi, mutta ainakin saatte enemmän tietoa ongelmasta.
Olen ensikertalainen Ubuntun parissa ja sain heti ensin ongelmia siitä, kun Ubuntu 6.10 automaattisen levyn osioinnin (en nyt ole varma miksi sitä kutsuisi) kohdalla painoin "Eteenpäin" ja siihen asennus sitten jäikin, eikä mitään tapahtunut
Siis sama kohta kuin tuossa kuvassa:
http://www.ubuntu-fi.org/images/ubuntu7.04-asennus/4-valmistelu2.pngKaveri sanoi, että hänellä oli samanlaisia ongelmia ja ongelmaan auttoi se, että vaihtoi Ubuntun 7.04-versioon.
Noh, latasin 7.04 version, poltin levylle, pistin asemaan ja boottasin koneen. Pääsin normaalisti eteenpäin, kunnes painoin "Käynnistä tai asenna Ubuntu"
Siis kyseessähän on tämä kohta:
http://www.ubuntu-fi.org/images/ubuntu7.04-asennus/0-boot2.pngHetken päästä se antoi ilmoituksen "Failed to start the X server ...plaaplaaplaaplaa...".
Etsin netistä ohjeen miten voisi korjata asian ja se selvisikin xorg.conf tiedostoa muokkaamalla, pääsin nyt käynnistämään Ubuntun.
Sitten, asennusvaiheessa ihan menin normaalisti eteenpäin, kunnes taas tuli levynosiointi vastaan.
Tällä kertaa vaihtoehtoina olikin vain enää "Ohjattu - käytä koko levyä" ja "Osioi itse". Minne on se automaattinen
levynosiointi kohta kadonnut (Siis se kohta jossa saa vedellä liukusäätimellä...
) ? En viitsisi itse alkaa säätämään niiden osioiden kanssa. Jos joku ehdottaa, että ehkä kovalevysi on sitten tyhjä, niin kuitenkaan niin ei ole, vaan Windows käynnistyy samalla tavalla kuin ennenkin.
Ja minä tahdoin vain saada Ubuntun asennettua
. tuntuu, että kohta ei jaksa enää yrittää. Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa
.
Ps. Ainiin, kysyn jo hieman etuajassa toisenkin kysymyksen, eli siis jos saan sen automaattisen levyn osiointi- kohdan näkymään, niin kumpi osa tulee Ubuntun käyttöön? Jos pistän säätimen esimerkiksi 30 %:iin niin käyttääkö siis Ubuntu vaiko toinen käyttöjärjestelmä (Tässä tapauksessa siis Windows XP)
Loogisestihan Ubuntu kysyisi kuinka paljon se itse käyttää, mutta tuo sekoitti minut, kun siinä sanotaan "Ja käytä vapautuvaa tilaa"