Kirjoittaja Aihe: Windowsin kaltaista?  (Luettu 11953 kertaa)

moonstone

  • Vieras
Vs: Windowsin kaltaista?
« Vastaus #20 : 30.05.07 - klo:11.55 »
Suora vastaus:
Opeta Ubuntun käyttö. Opeta GIMPin käyttö.

Se, että aletaan linuxia naamioimaan windowsiksi tai gimppiä photariksi aiheuttaa vaan itkua ja hammasten kiristystä.

Ennakkoluulot karisee käyttäessä.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4013
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Windowsin kaltaista?
« Vastaus #21 : 30.05.07 - klo:17.49 »
Hahaa, tuleepa mieleeni eräs Tampereen yliopiston jo eläköitynyt hallintohenkilö, joka oli käydä minuun käsiksi, kun olin mennyt käpälöimään hänen koneensa "käyttökelvottomaksi".

Mitäkö olin tehnyt? Päivittäessäni Windows 3.1:n 3.11:ksi (tämä tapahtui jo kymmenen vuotta sitten), olin siirtänyt Word-kuvaketta Ohjelmistonhallinnassa pari senttiä suuntaan tai toiseen ruudulla, jolloin hän ei enää löytänyt sitä :)

Enkä omaa siskoanikaan ole vielä saanut uskomaan, että hänen läppärilleen asentamani OpenOffice.orgin teksturi on ihan yhtä hyvä ja helppokäyttöinen (itse asiassa parempikin!) kuin hänen koulussa oppimansa Word. Laitonta Wordiä en suostu asentamaan enkä näe kerrassaan mitään järkeä Wordin ostamisessakaan – edes opiskelijahintaan.

Ollakseen biologian oppikirjojen joustavaksi ja olosuhteisiin mukautuvaksi kehuma laji homo sapiens osoittaa joskus hämmästyttävää mielenjäykkyyttä!
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11