Kirjoittaja Aihe: lubuntu tyylimuutos edistyy MUTTA!!  (Luettu 2777 kertaa)

Kuhitsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
lubuntu tyylimuutos edistyy MUTTA!!
« : 04.06.13 - klo:18.28 »
 kauhukseni tajusin pitäväni unitystä (tai miksi sitä sivupalkkijuttua pitääkin kutsua`? ) mutta muuten ubuntu on aivan liian raskas koneelleni.

netbookissa kun kunnon sivu palkki voittaa ylä(ala palkin mennentullen.

joku .. vakaa dock vissii olis ajatuksena... terminologiani on hajanainen aiheesta.

edit: Eli tällä hetkellä näyttää ihan nätiltä hyvältä. Enää puuttuu se pieni info.. nimi sille jutulle/jutuille joilla saan ikkunoiden reunat pois ja nuo.. X, pienennä ikkuna etc... liitettyä paneeliin. Onko tämä mahdollista lubuntussa?
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo:21.37 kirjoittanut Kuhitsu »
Lukihäiriö vaikeuttaa tekstin tuottoani,

"it spoke to the schizophrenic in me... well... two of them actually."

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3420
    • Profiili
Vs: miten saisin lubuntuus. unity tyyliä`?
« Vastaus #1 : 04.06.13 - klo:18.59 »
Dockeja on vaikka mitä, mutta noin yleisesti niissä on se ongelma, että ne vaativat tiettyjä tehosteita toimiakseen kunnolla. Niitä ei Lubuntussa oletuksena ole. Cairo-dockin kai saa kikkailtua toimimaan jotenkin ilman komposointia, mutta...

Itse olen käyttänyt Adeskbar -nimistä dockia Crunchbangissa. Se ei vaadi tehosteita, mutta näyttää silti suht hyvältä. Ominaisuuksia ei ole niin paljon, kuin vaikkapa Dockyssa, Avant Window Navigatorissa.

Tässä minulla Adeskbar alalaidassa. http://aijaa.com/jwRwzg

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: miten saisin lubuntuus. unity tyyliä`?
« Vastaus #2 : 04.06.13 - klo:20.03 »
Komposoinnin vaativatkin dockit (kuten Avant Window Navigator) saa toimimaan, jos käyttää xcompmgr:a. Kannattaa kokeilla.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juyli

  • Vieras
Vs: miten saisin lubuntuus. unity tyyliä`?
« Vastaus #3 : 04.06.13 - klo:20.49 »
netbookissa kun kunnon sivu palkki voittaa ylä(ala palkin mennentullen.

Monissa työpöydissä/ikkunamanagereissa voi palkin siirtää kohtuullisen vapaasti. Ja noista törkeimmissä voi palkin jopa piilottaa haittaamasta työpöydän visuaalista ilmettä.

Kuhitsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: miten saisin lubuntuus. unity tyyliä`?
« Vastaus #4 : 05.06.13 - klo:10.38 »
Avant Window Navigator toimii ja ei hidasta mittään. Docky waikutti kivimmalta, mutta siihen ei saanu menua :(

ulkonäöllisesti alkaa lubuntuni olla täydellinen.. mietin vain, että voisin testata jos joku sattuisi tietämään mikä oli nimeltään... eli tämä juttu jolla saisi kaiken avautumaan täydessä koossa ja napppulat sinne yläpalkkiin (taas kerran kuten ubuntussa) tämä tosin ei enää ole sydäntäni murtava vaikkei onnistuisikaan, mutta aattelinpa kysäistä.

oon kerran värkänny tämän joskus. mutta vaikea ku ei muista termejä tai ohjelmia...

sellaset nimet ny tarttis millä vois ainaki kokkeilla saaja ohjelmat avautuun kokoikkunana ja nuo normaalit sammuta,pienennä, etc.. palkit olis ylä paneelissa eikä ikkunan reunassa.. kuten ubuntussa.

anyone anyone.. tiän, että mun kirjotuksista on vaikea saada päätä tai häntää..
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo:16.05 kirjoittanut Kuhitsu »
Lukihäiriö vaikeuttaa tekstin tuottoani,

"it spoke to the schizophrenic in me... well... two of them actually."