Kirjoittaja Aihe: aMule ei yhdistä  (Luettu 12446 kertaa)

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: aMule ei yhdistä
« Vastaus #20 : 23.11.07 - klo:06.37 »
Koko serveri järjestelmä on "rikki", sen toiminta malli on täysin tehoton verkon koon kasvaessa. Kirjoitin kohdat auki edelliseen viestiin. Tämä on juuri se syy miksi Kadia ruvettiin tekemään aikanaan ja silloinkin sitä mielestäni ruvettiin tekemään liian myöhään. Overnet esimerkiksi missasi tilanteen juuri tämän vuoksi kokonaan.

Historiaan ja tekniikkaan pitää joskus syventyä, että tietää mistä on kyse.

Tässähän tulee melkein ikävä flood castiin perustuvaa alkuperäistä Gnutella (aka G1 by ShareAza)  verkkoa. ;) 95% liikenteestä oli koordinaatio liikennettä verkon koon kasvamisen vuoksi. Sekä oli ihan sattumanvaraista löytyikö joku source vaikka se onkin samassa verkossa kanssasi. Ongelma muodostui siitä jos se oli oman modesi ttl:n ulottomissa meshissä. Waste käyttää nykyjään samaa tekniikkaa ja sen vuoksi sitä suositellaan enintään 50 käyttäjän verkoille. Huom, siis 50 käyttäjän, ei esimerkiksi 50 tuhannen käyttäjän.

Lopuksi vaikka koko serveripuoli onkin turha: Jos Kad olisi kunnossa ja client 2 client server exchange on päällä. Löytyisi toimivat serverit Kadin paikantamien clienttien kautta. Silloin serverilistalle päivittyisi automaattisesti uudet serverit, eikä sen kanssa tarvitsisi säätää. Taitaa olla vähintään 5 vuotta siitä aikaa kun serverilistan kanssa on tarvinnut säätää, eMulen puolella.

Toisaalta ed2k serverit lienevät nykyjään aika vakaalla pohjalla, mitä niitä on. Juuri tuon typerän protokollan takia niitä ei voi oikein ajaa edes pienemmillä resursseilla. Sisään vyöryvät pyynnöt aiheuttaa nopeasti DDoS tilanteen jos ei ole kunnollisia resursseja.

Kiva muuten nähdä mihin tuo piratebayn p2p projekti etenee.

http://securep2p.com/index.php?title=Main_Page

Sekä sen protokollatason aatteita:
http://securep2p.com/index.php?title=ProtocolDesgin
« Viimeksi muokattu: 23.11.07 - klo:06.52 kirjoittanut Ux64 »