Kirjoittaja Aihe: Ei kamera kiinnity, ei...  (Luettu 7281 kertaa)

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #20 : 21.02.07 - klo:14.25 »
ainahan on kaikki mahdollista, käytettyinä olen molemmat hankkinut... Mitähän olisi tehtävissä, jotta saisin kokea sen orgastisen ilon, että voisin käsitellä kuviani ja laittaa esim. huuto.nettiin ilmoja???? ???
Vähän riippuu siitä mitä siellä kameralla on tällä hetkellä muistissa, jos siellä on jotain kovinkin tärkeää, voi kannattaa lainata joltakulta winXP-konetta ja siirtää sillä kuvat koneelle, jos mahdollista ja sen jälkeen formatoi kameran muistikortin (pitäisi löytyä kameran omista toiminnoista) lykkää kuvat kortille ja ottaa ne Ubuntussa taas ulos.

Jos kameralla ei ole mitään tähdellistä pelkän formatoinnin pitäisi riittää.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

tiinas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #21 : 21.02.07 - klo:14.55 »
Selitätkö tarkemmin?
Kortinlukija?
Mistä?
Kalliskin?

tiinas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #22 : 21.02.07 - klo:15.01 »
ainahan on kaikki mahdollista, käytettyinä olen molemmat hankkinut... Mitähän olisi tehtävissä, jotta saisin kokea sen orgastisen ilon, että voisin käsitellä kuviani ja laittaa esim. huuto.nettiin ilmoja???? ???
Vähän riippuu siitä mitä siellä kameralla on tällä hetkellä muistissa, jos siellä on jotain kovinkin tärkeää, voi kannattaa lainata joltakulta winXP-konetta ja siirtää sillä kuvat koneelle, jos mahdollista ja sen jälkeen formatoi kameran muistikortin (pitäisi löytyä kameran omista toiminnoista) lykkää kuvat kortille ja ottaa ne Ubuntussa taas ulos.

Jos kameralla ei ole mitään tähdellistä pelkän formatoinnin pitäisi riittää.

Niin tai jospa kipaisen kuvat kehittämään ihan liikkeeseen ja oikealle paperille, sitten kun kamera on tyhjä formatoin sen... Mitä ikinä se sitten onkaan??? Selvitän sen kyllä, onhan minulla 4 ohjekirjaa kameraa varten.
Uusi tunnuslauseeni onkin tästä lähtien: ei niinkään taidolla, kuin tuurilla  ;D

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #23 : 21.02.07 - klo:15.18 »
Olet ihailtavan sitkeä tyttö Tiinas. Kyllä se Ubuntu alkaa pelata. Olen itse aloittanut ilman Windowsia englanninlielisellä Suse Linuxilla heikolla kielitaidolla ja aikalailla varttuneessa iässä. Tässä en pysty neuvomaan, korkeintaan tulostimen liitännässä.

Tsemppiä!

tiinas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #24 : 21.02.07 - klo:16.23 »
Juu kiitos vaan, olen kyllä enemmänkin täti kuin tyttö.. :D

Ajattelen silä lailla, että näin kun yksi tyhmä kysyy, saa muutkin tyhmät tietää. Itse olen kovasti lukenut juuri tätä keskustelualuetta ja oppinut yhtä ja toista.. Tosin paljon on vielä pimennossa, mutta olen innokas oppimaan, sisulla!
 
Palaan varmaan siihen tulostimeeni myöhemmin, kun nyt tuo kamera onkin yhtäkkiä niin tärkeä olevinaan, tarkkaile, jospa vaikka osaisit auttaa, wilhelmi!

Vielä kerran kiitos kaikile upeasta kärsivällisyydestä!!! :)

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #25 : 21.02.07 - klo:17.07 »
Minusta kaikki fiksut naiset kuuluvat ryhmään: tytöt.

juyli

  • Vieras
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #26 : 21.02.07 - klo:19.35 »
Selitätkö tarkemmin?
Kortinlukija?
Mistä?
Kalliskin?

Jo aiemmassa vastauksessani vihjasin tuon USB-väyläisen muistikortinlukijan hankkimisen hyödyllisyydestä.
Hinnat tuskin ovat enempää kuin ~ 15€ (mallista riippuen). Laite lukee monia muistikorttityyppejä, ja
toimivat automaattisesti nykyisin Ubuntu-jakeluissa (kuten muissakin Linuxeissa). Muistikortinlukijan
saanee edullisimmin ATK-alan liikkeistä. Ehkäpä MB-netin hintaseurannasta voi tarkistaa hintatason.

Oma kamerani kyllä toimii myös USB-massamuistilaitteena, mutta olen tottunut käsittelemään
muistikorttia lukulaitteen kanssa. Kameran akku-paristot tyhjenevät aika nopeasti, joten turhaa
kuluttaa virtaa. Omassa kamerassasi on ainakin saatavilla verkkoadapteri, mutta siltikin muistikortin
lukijaan sijoittaminen voi olla hyödyllistä.
Lisäksi minulla on kameraa varten useita muistikortteja (SD-kortit ovat varsin edullisia nykyisin),
joten siinäkin mielessä omaa käyttöäni ajatellen muistikortinlukija on ollut hintansa arvoinen hankinta.
(Lukijan ostin samalla kuin kamerankin).

tiinas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #27 : 21.02.07 - klo:20.07 »
Selitätkö tarkemmin?
Kortinlukija?
Mistä?
Kalliskin?

Jo aiemmassa vastauksessani vihjasin tuon USB-väyläisen muistikortinlukijan hankkimisen hyödyllisyydestä.
Hinnat tuskin ovat enempää kuin ~ 15€ (mallista riippuen). Laite lukee monia muistikorttityyppejä, ja
toimivat automaattisesti nykyisin Ubuntu-jakeluissa (kuten muissakin Linuxeissa). Muistikortinlukijan
saanee edullisimmin ATK-alan liikkeistä. Ehkäpä MB-netin hintaseurannasta voi tarkistaa hintatason.

Oma kamerani kyllä toimii myös USB-massamuistilaitteena, mutta olen tottunut käsittelemään
muistikorttia lukulaitteen kanssa. Kameran akku-paristot tyhjenevät aika nopeasti, joten turhaa
kuluttaa virtaa. Omassa kamerassasi on ainakin saatavilla verkkoadapteri, mutta siltikin muistikortin
lukijaan sijoittaminen voi olla hyödyllistä.
Lisäksi minulla on kameraa varten useita muistikortteja (SD-kortit ovat varsin edullisia nykyisin),
joten siinäkin mielessä omaa käyttöäni ajatellen muistikortinlukija on ollut hintansa arvoinen hankinta.
(Lukijan ostin samalla kuin kamerankin).

Kiitos kiitos ystävällisestä selvityksestä, anteeksi, etten käsittänyt asiaa aiemmin, olen tänään saanut aikamoisen informaatiosuihkun, asiat jäsentyvät hämäläisellä hitaudella....  ::)

peran

  • Vieras
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #28 : 21.02.07 - klo:21.44 »
Näkkyy kamerasi muistikorttityyppi on todennäköisesti Memory Stick mallia, joten sellaisen tarvinnet.
Varmista ohjekirjastasi muistikorttityyppi, ja miten muistikortin voi poistaa ja jälleen laittaa kameraan. Yleensä kameran tulee olla kiinni, kun ottaa pois/laittaa takaisin muistikorttia.

Korttityyppi on vähän harvinaisempi, joten kannattaneen ostaa kortinlukija, joka tukee useampiakin muistikorttilyyppejä.

Itse ostin Clas Ohlsonista (varmaan väärin kirjoitettu), koska sinne saa palauttaa laitteen, jos avaa siististi jne. Se tosin maksoi 22 € l. oli vähän kalliin puoleinen. Toinen vastaava liike, jonka tunnen samalla periaatteella toimivan on Gigantti.

En myöskään ole varma tukeeko laitteeni Memory Stick:iä.
« Viimeksi muokattu: 21.02.07 - klo:21.58 kirjoittanut peran »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #29 : 22.02.07 - klo:16.52 »
Korttityyppi on vähän harvinaisempi, joten kannattaneen ostaa kortinlukija, joka tukee useampiakin muistikorttilyyppejä.

Itse ostin Clas Ohlsonista (varmaan väärin kirjoitettu), koska sinne saa palauttaa laitteen, jos avaa siististi jne. Se tosin maksoi 22 € l. oli vähän kalliin puoleinen. Toinen vastaava liike, jonka tunnen samalla periaatteella toimivan on Gigantti.

Harvinaisempi tai ei Memory Stick:it ovat vähän kalliimpia kuin muut yleensä. :(
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juyli

  • Vieras
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #30 : 22.02.07 - klo:21.33 »
Harvinaisempi tai ei Memory Stick:it ovat vähän kalliimpia kuin muut yleensä. :(

Aiemmassa viestissäni oli linkki ko. kameran manuaaliin, josta mielestäni selvisi, että ko. kamerassa
voidaan käyttää SD, MMC ja jotakin muistitikkua? (Memory Stick).

tiinas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #31 : 23.02.07 - klo:23.06 »
Tässä mietin ja hymyilen, että mistä sellaisen sanakirjan saa, että kaikkia näitä termejä ymmärtää?? :-\ :D

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Ei kamera kiinnity, ei...
« Vastaus #32 : 24.02.07 - klo:09.35 »
http://linux.fi/index.php/Etusivu koitas jos tuosta ois apua
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB